[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Audi S6 i S7 z nowym napędem TDI

Audi S6 oraz Audi S7 dostępne są z potężnym silnikiem V6 TDI o momencie obrotowym sięgającym 700 Nm.

Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 309 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Nowe modele Audi S6 – Limousine i Avant oraz Audi S7 wzbogaciły się o mocne silniki V6 TDI. Audi po raz pierwszy połączyło tu elektrycznie napędzaną sprężarkę z 48-woltową główną siecią pokładową.

Sportowe zawieszenie S z regulacją stopnia tłumienia, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i ceramiczny układ hamulcowy, nie pozostawiają sobie równych podczas jazdy w zakrętach i podczas przyspieszania.

Elektrycznie napędzana sprężarka i 700 Nm

Olbrzymi moment obrotowy wynoszący maksymalnie aż 700 Nm, dostępny dla kierowcy w każdej chwili i stały w zakresie od 2500 do 3100 obr./min., tworzy z modeli S6 i S7 prawdziwe pociski na kołach. Audi konsekwentnie rozwija tu koncepcję napędu sprawdzoną już wcześniej w modelu SQ7 TDI.

Inżynierowie Audi połączyli tu elektrycznie napędzaną sprężarkę, likwidującą zjawisko turbodziury, z 48-woltową główną siecią pokładową. W ten sposób trzylitrowy silnik V6 TDI generuje moc 350 KM i wspomniane 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Za przenoszenie mocy na koła odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, zawsze w połączeniu ze stałym napędem na cztery koła quattro.

Zobacz także: Audi SQ5 TDI - 700 Nm pod maską!

REKLAMA

REKLAMA

Audi S6 Audi S6

Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV)

Jak działa elektrycznie napędzana sprężarka? Oprócz mocnego, dynamicznego przyspieszenia, umożliwia powtarzalne korzystanie z dodatkowego doładowania, czyli tzw. boostingu. Tym samym EAV eliminuje najmniejsze nawet oznaki turbodziury i umożliwia błyskawiczną reakcję pojazdu we wszystkich sytuacjach drogowych.

Czas reakcji EAV wynosi mniej niż 250 milisekund, jej maksymalna moc wyjściowa to 7 kW, a maksymalne obroty to 70 000 obr./min. Funkcja boostingu elektrycznie napędzanej sprężarki trwa aż do momentu, w którym silnik osiągnie 1650 obr./min. Dzięki podwójnemu doładowaniu, czyli połączeniu EAV z turbosprężarką spalin, silnik utrzymuje w zakresie od 2500 do 3100 obr./min. stały moment obrotowy 700 Nm.

EAV wspiera turbosprężarkę silnika TDI zawsze wtedy, gdy spaliny dają jej zbyt mało energii do spontanicznego wytwarzania momentu obrotowego, czyli m.in. podczas ruszania i przyspieszania z niskim obciążeniem przy niskiej liczbie obrotów.

Silnik V6 TDI wyposażony w EAV rozpędza nowe Audi S6 Limousine od 0 do 100 km/h w 5 sekund. W przypadku S6 Avant i S7 Sportback, standardowy sprint zabiera o jedną dziesiątą sekundy więcej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Zobacz także: Skoda Kamiq - nowy SUV w rodzinie

REKLAMA

Audi S6 Avant Audi S6 Avant

Żeglowanie i 48-woltowy system mild-hybrid

Podczas gdy EAV zwiększa moc, system mild-hybrid (MHEV) obniża spalanie. Sercem 48-woltowego systemu MHEV jest alternator-rozrusznik (RSG) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah umieszczony pod podłogą bagażnika.

RSG połączony jest bezpośrednio z wałem korbowym i podczas hamowania pojazdu może odzyskiwać nawet do 8 kW. Zaoszczędzona energia magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym. Podczas dodawania gazu, RSG szybko ponownie włącza silnik.

Technika MHEV sprawia, że system start/stop załącza się już przy prędkości 22 km/h. Po części dzięki zintegrowaniu systemu mild-hybrid z czujnikami pojazdu, modele S mogą zaoszczędzić do 0,4 l paliwa w realnych warunkach jazdy i przez nawet 40 sekund mogą żeglować z wyłączonym silnikiem.

Szczegóły dotyczące cen poznamy niebawem.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij