[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Audi S8. Nie dla diesla

Dwa lata po debiucie nowej generacji Audi A8, producent z Ingolstadt pokazał topową wersję S8 limuzyny.

Audi S8 2019 Audi S8 2019
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 93 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowe Audi S8 jest najszybszym i najmocniejszym wariantem limuzyny. W przeciwieństwie jednak do innych topowych odmian modeli Audi, o których pisaliśmy niedawno, pod maskę S8 nie trafi wcale mocny diesel, a stary dobry silnik benzynowy. Sprawdźmy jego parametry.

Audi S8 – silnik

Do napędu Audi S8 służy podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,0 litrów. Inżynierowie z Ingolstadt wycisnęli z tej pojemności moc 571 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy wynoszący 800 niutonometrów.

Te wartości godne są topowego modelu w gamie, ale zaskakiwać może użycie silnika benzynowego. W zasadzie wszystkie ostatnio pokazane modele z serii „S”, włącznie z Audi S6 i Audi S7, napędzane są mocnymi dieslami.

Te mają jednak „zaledwie” sześć cylindrów i o jeden litr pojemności skokowej mniej. Tym samym słabsze są ich parametry, nawet jak na doładowanego diesla. Maksymalny moment obrotowy jest tam bowiem o 100 niutonometrów mniejszy, a maksymalna moc to „raptem” 350 koni mechanicznych. Wróćmy jednak do benzynowego S8.

Zobacz także: Audi SQ8 - potężna moc diesla

REKLAMA

REKLAMA

Audi S8 2019 Audi S8 2019

Oprócz obiecujących parametrów mocy i momentu obrotowego, w napędzie użyto popularnego obecnie systemu mild hybrid, który składa się m.in. z 48-woltowej instalacji elektrycznej i funkcji start-stop. Wszystko po to, by obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

Na tę chwilę Audi nie podało danych dotyczących osiągów modelu S8. Ale jeśli 340-konny wariant o oznaczeniu 55 TSI, do „setki” przyspiesza w nieco ponad 5,5 sekundy, tutaj możemy spodziewać się wyniku znacznie lepszego, bliższego czterem sekundom.

Zobacz także: autocasco na godziny - przełom w ubezpieczeniach

REKLAMA

Audi S8 2019 Audi S8 2019

Audi S8 – zawieszenie i napęd

Nowe Audi S8 tradycyjnie już korzysta ze sprawdzonego napędu czterech kół Quattro, zawierającego między innymi sportowy mechanizm różnicowy, pomagający w uzyskaniu jak najlepszej trakcji.

Nie mogło też zabraknąć systemu czterech skrętnych kół. Poprawia on manewrowalność podczas parkowania oraz zwiększa stabilność na szybko pokonywanych łukach drogi. Za dopłatą zamówić można wzmocnione hamulce z włókna węglowego, z tarczami o średnicy 16,5 cala z przodu i 14,6 cala z tyłu.

W standardowym wyposażeniu S8 znajdzie się natomiast aktywne zawieszenie z funkcją przewidywania nierówności i zakrętów, które ogranicza wychyły nadwozia zarówno przy szybkiej jeździe, jak i w trybie komfortowym. Zawieszenie to ma także możliwość unoszenia i obniżania przy każdym z kół niezależnie, zapewniając możliwie jak najbardziej gładką jazdę.

Zobacz także: najlepsze silniki roku 2019

REKLAMA

REKLAMA

Audi S8 2019 Audi S8 2019

Audi S8 – wygląd

Na koniec parę słów o stylistyce. Jak przyzwyczaili nas już designerzy, Audi S8 różni się od Audi A8 właściwie detalami. Bardziej sportowo wygląda przód samochodu, z wyrazistym grillem i zmienionym zderzakiem. Nowe są także wzory felg, a z tyłu pojawił się poczwórny wydech.

W kabinie natomiast króluje szczotkowane aluminium, połączone z gładką skórą siedzisk i pikowanymi oparciami skórzanych foteli. Wszystko utrzymane jest w ciemnych kolorach, a o tym, że siedzimy w S8 świadczy jeszcze czerwone logo Audi Sport na kierownicy.

Oficjalny debiut nowego Audi S8 odbędzie się prawdopodobnie we wrześniu, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Ceny modelu poznamy bliżej tej daty.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij