[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.3

Audi S8. Sportowa limuzyna

Audi S8 jest topową, sportową wersją flagowej limuzyny producenta z Ingolstadt. Znamy już dokładne dane techniczne i osiągi.

Audi S8 2019 Audi S8 2019
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 418 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Nowe Audi S8, o którym co nieco pisaliśmy już w lipcu tego roku, jest najszybszym i najmocniejszym wariantem niemieckiej limuzyny. Pod jego maskę trafi potężny silnik benzynowy V8, a nie jak w przypadku wielu nowych Audi z serii S, w tym także S6 i S7 – diesel. Oto, co wiemy o nowym Audi S8.

Audi S8 – silnik i napęd

Jak wspomnieliśmy, pod maskę Audi S8 trafi podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,0 litrów. Inżynierowie z Ingolstadt wycisnęli z tej pojemności niebagatelną moc 571 koni mechanicznych i jeszcze bardziej imponujący maksymalny moment obrotowy wynoszący 800 niutonometrów.

Oprócz tego wiemy, że w napędzie użyto popularnego obecnie systemu mild hybrid MHEV, który składa się m.in. z 48-woltowej instalacji elektrycznej i funkcji start-stop. Wszystko po to, by obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy systemu MHEV umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km.

Zobacz także: nowy Mitsubishi ASX wchodzi do salonów

REKLAMA

REKLAMA

Audi S8 2019 Audi S8 2019

System cylindrów dostępnych na życzenie – cylinder on demand, wyłączający poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami, dodatkowo zwiększa oszczędność auta. Dla większego komfortu jazdy system muzyczny zainstalowany w samochodzie ma funkcję aktywnej redukcji hałasu, która eliminuje dźwięki przedostające się do kabiny.

Wiemy już też, jak przedstawiają się osiągi Audi S8. Tak jak przewidywaliśmy w lipcu, kiedy nie były jeszcze znane dokładne dane, samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie około 4 sekund, a dokładnie w zaledwie 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Audi S8 – zawieszenie

Nowe Audi S8 tradycyjnie już korzysta ze sprawdzonego napędu czterech kół Quattro, zawierającego między innymi sportowy mechanizm różnicowy, pomagający w uzyskaniu jak najlepszej trakcji.

Nie mogło też zabraknąć systemu czterech skrętnych kół. Poprawia on manewrowalność podczas parkowania oraz zwiększa stabilność na szybko pokonywanych łukach drogi. Za dopłatą zamówić można wzmocnione hamulce z włókna węglowego, z tarczami o średnicy 16,5 cala z przodu i 14,6 cala z tyłu.

Zobacz także: przełomowy model Volkswagena, o którym mało kto wie

REKLAMA

Audi S8 2019 Audi S8 2019

W standardowym wyposażeniu S8 znajdzie się natomiast aktywne zawieszenie z funkcją przewidywania nierówności i zakrętów, które ogranicza wychyły nadwozia zarówno przy szybkiej jeździe, jak i w trybie komfortowym. Zawieszenie to ma także możliwość unoszenia i obniżania przy każdym z kół niezależnie, zapewniając możliwie jak najbardziej gładką jazdę.

Ta kombinacja innowacyjnych elementów zawieszenia umożliwia flagowemu okrętowi czterech pierścieni na bardzo zróżnicowaną jazdę: od komfortowego i miękkiego podróżowania luksusowym sedanem, po dynamiczne prowadzenie godne samochodu sportowego.

Audi S8 – systemy infotainment

Nowe Audi S8 oferuje rozwiązania technologiczne, wśród których są nowe usługi cyfrowe i najnowocześniejsze systemy connecivity. Weźmy na przykład obsługę dotykową systemu MMI, która jest w pełni cyfrowa. Kierowca steruje tu prawie wszystkimi funkcjami za pomocą dwóch dużych wyświetlaczy. Może również korzystać z opcji sterowania głosowego oferującego praktycznie nieograniczoną swobodę w formułowaniu pytań i poleceń.

Zobacz także: SsangYong Korando - przełomowy SUV

REKLAMA

REKLAMA

Audi S8 2019 Audi S8 2019

Odpowiedzi są udzielane albo na podstawie informacji przechowywanych na pokładzie, albo w chmurze. Alexa, umieszczony w chmurze asystent głosowy firmy Amazon, jest dostępny jako opcja. Wszystkie informacje istotne z punktu widzenia jazdy wyświetlają się również na ekranie Audi virtual cockpit, który można przełączać pomiędzy dwoma widokami.

W trybie jazdy obrotomierz i prędkościomierz są wyświetlane jako duże klasyczne zegary, natomiast w trybie infotainment w centrum ekranu jest mapa nawigacji. Oba widoki mają charakterystyczne dla S czerwone szczegóły graficzne. Opcjonalny wyświetlacz head-up display może wyświetlać ważne informacje na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy.

Audi S8 – wygląd

Na koniec parę słów o stylistyce. Jak przyzwyczaili nas już designerzy, Audi S8 różni się od Audi A8 właściwie detalami. Bardziej sportowo wygląda przód samochodu, z wyrazistym grillem i zmienionym zderzakiem. Nowe są także wzory felg, a z tyłu pojawił się poczwórny wydech.

W kabinie natomiast króluje szczotkowane aluminium, połączone z gładką skórą siedzisk i pikowanymi oparciami skórzanych foteli. Wszystko utrzymane jest w ciemnych kolorach, a o tym, że siedzimy w S8 świadczy jeszcze czerwone logo Audi Sport na kierownicy.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij