Nowe Audi S8, o którym co nieco pisaliśmy już w lipcu tego roku, jest najszybszym i najmocniejszym wariantem niemieckiej limuzyny. Pod jego maskę trafi potężny silnik benzynowy V8, a nie jak w przypadku wielu nowych Audi z serii S, w tym także S6 i S7 – diesel. Oto, co wiemy o nowym Audi S8.
Audi S8 – silnik i napęd
Jak wspomnieliśmy, pod maskę Audi S8 trafi podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,0 litrów. Inżynierowie z Ingolstadt wycisnęli z tej pojemności niebagatelną moc 571 koni mechanicznych i jeszcze bardziej imponujący maksymalny moment obrotowy wynoszący 800 niutonometrów.
Oprócz tego wiemy, że w napędzie użyto popularnego obecnie systemu mild hybrid MHEV, który składa się m.in. z 48-woltowej instalacji elektrycznej i funkcji start-stop. Wszystko po to, by obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla do atmosfery.
48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy systemu MHEV umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km.
Zobacz także: nowy Mitsubishi ASX wchodzi do salonów
Komentarze