Audi SQ2 jest czymś w rodzaju hot hatcha z powiększonym prześwitem. W czasach, kiedy wszystko, co ma trochę plastiku na nadkolach i podniesione nadwozie sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, taki krok wcale nie dziwi.
Choć Audi Q2 u nas nie sprzedaje się specjalnie dobrze, to na zachodzie Europy model został doceniony przez klientów. Rasowa wersja SQ2 z pewnością znajdzie dużą rzeszę fanów. Zwłaszcza że korzysta ze sprawdzonych rozwiązań.
Pod maską Audi SQ2 pracuje mocna jednostka, znana z Audi S3. Chodzi o dwulitrowy silnik, który generuje 300 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. W połączeniu z napędem Quattro i szybką przekładnią S Tronic o siedmiu biegach, można spodziewać się co najmniej dobrych osiągów.
I rzeczywiście, Audi SQ2 rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy – raptem o dwie dziesiąte wolniej, niż model S3. Maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h.
Audi SQ2 różni się od cywilnej wersji kilkoma stylistycznymi detalami, bardziej agresywnie wyglądającymi zderzakami czy innym wzorem obręczy kół. Jak na usportowione auto przystało, ma też nieco mniejszy prześwit i jeździ o 2 cm bliżej drogi.
W kabinie z kolei znajdziemy sportowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym, sportowe fotele i kierownicę. Wisienką na torcie są jasnoczerwone detale, a w oczy rzuca się duży ekran systemu informacyjno-rozrywkowego i opcjonalny wirtualny kokpit.
Już w najbliższych dniach na budowanym odcinku autostrady A1 zacznie działać odcinkowy pomiar prędkości. Dodajmy, że w tym miejscu ograniczenie prędkości wynosi 70 km/h.
Oferta elektrycznych modeli Volkswagena powiększa się o model, który był już dostępny, ale tymczasowo zniknął z salonów. Mowa o Volkswagenie e-up!, którego znów można zamawiać.
Dacia Sandero debiutuje w nowej odsłonie. Ma nie tylko bardziej nowoczesny wygląd, ale przede wszystkim konstrukcję. Auto podrożało w stosunku do poprzednika, ale niewiele.
43. edycja Rajdu Dakar zakończona. Zawodnicy zapamiętają ją jako bardzo trudną nawigacyjnie i niezwykle wymagającą. W tej sytuacji wyniki osiągnięte przez ekipę ORLEN Team zasługują na najwyższe uznanie.
Pojemność bagażnika to parametr, który dla potencjalnych klientów jest istotny. Jego pomiar nie jest jednak tak łatwy, jak mogłoby się wydawać, choćby ze względu na procedury. Jak zatem się to robi?
Toyota Gazoo Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w cyklu FIA WEC modelem GR010 HYBRID w nowej klasie Le Mans Hypercar.
O zasięgu procederu cofania liczników kilometrów możemy dowiedzieć z raportu opublikowanego przez firmę Carvertical, zajmującą się sprawdzaniem przeszłości samochodów na podstawie numeru VIN. Raport został opracowany na bazie 500 tysięcy danych na temat aut używanych zbieranych przez rok - od października 2019 roku do października 2020 r. Uwzględnia on dane z 15 państw.
Mazda wjeżdża do segmentu aut elektrycznych na własnych zasadach. W MX-30, w przeciwieństwie do rywali, najważniejszy nie jest duży zasięg, tylko krótki czas ładowania akumulatorów.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze