REKLAMA

Audi SQ2 – face lifting mocnego SUV-a

W ślad za Audi Q2, także i sportowa wersja SQ2 przeszła kurację odświeżającą, która zmieniła nieco wygląd oraz dodała sporo nowoczesnych rozwiązań, jak choćby matrycowe reflektory LED. Pod maską natomiast bez zmian.

Audi SQ2 2020 fot. materiały prasowe
Audi SQ2 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 106 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi SQ2 face lifting – zmiany w nadwoziu

Nowe Audi SQ2 z zewnątrz korzysta z modyfikacji, jakim poddano niedawno bazowy model Q2. Odświeżony SUV ma na przykład 4,21 m długości, czyli o 17 mm więcej niż wcześniej, ale wynika to jedynie z innego designu zderzaków. Rozstaw osi to wciąż 2,60 m, szerokość 1,79 m, a wysokość 1,54 m – tutaj zatem bez zmian. Co ważne, w przypadku sportowego zawieszenia, współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,31 – to doskonały wynik w segmencie małych SUV-ów.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Modyfikacje stylistyczne objęły przedni i tylny zderzak oraz opcjonalne reflektory Matrix LED, będące uzupełnieniem oferty seryjnych lamp LED. Z przodu zmienione zostały powierzchnie pod reflektorami, a duże pięciokątne wloty powietrza wydają się teraz jeszcze bardziej wyraziste, zwłaszcza w wersji SQ2. Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz umieszczona nieco niżej, dzięki czemu przód wydaje się być szerszy.

Z tyłu z kolei dyfuzor o kanciastym zarysie zintegrowany został ze zderzakiem, a po dwóch jego stronach znajdziemy przetłoczenia w kształcie pięciokątów. Charakterystycznym elementem, który pozwala odróżnić na pierwszy rzut oka model SQ2 od Q2 są dwie podwójne końcówki wydechu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

W standardzie odmłodzone SQ2 wyposażone jest w reflektory diodowe. Na życzenie Audi montuje natomiast nowe, matrycowe reflektory diodowe Matrix LED. W jednym wspólnym module znajduje się tu siedem pojedynczych diod. Emitowane przez nie, inteligentnie regulowane światło drogowe, oświetla drogę zawsze tak jasno, jak to tylko możliwe, nie oślepiając przy tym innych uczestników ruchu drogowego. Dziesięć kolejnych diod umiejscowionych za romboidalnymi elementami optycznymi generuje światło do jazdy w dzień. Niezależnie od tego, siedem kolejnych diod generuje dynamiczne światła kierunkowskazów.

Warto też zauważyć brak świateł przeciwmgielnych u dołu zderzaka. Ich funkcję przejmują światła LED Matrix, w których w warunkach mniejszej przejrzystości powietrza, uruchamiane są odpowiednie panele świetlne, które nie oślepiając kierowcy odblaskiem, doświetlają drogę i pobocze.

Audi SQ2 – napęd bez zmian

Pod maską Audi SQ2 pracuje mocna jednostka, znana już wcześniej z Audi S3. Chodzi o dwulitrowy silnik TFSI, który generuje 300 koni mechanicznych i 400 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. W połączeniu z napędem quattro i szybką przekładnią S tronic o siedmiu biegach, można spodziewać się co najmniej dobrych osiągów.

I rzeczywiście, Audi SQ2 rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, a maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA