Audi Q5 Sportback to kolejny na rynku model SUV-a z nisko opadającą linią dachu. W gamie modelowej Audi dołącza do pokazanych już wcześniej SUV-ów coupe, czy jak nazywa je producent – CUV-ów (od Crossover Utility Vehicle) – Audi Q3 Sportback oraz Audi e-tron Sportback. O klientów powalczy zaś m.in. z BMW X4 i Mercedesem GLC Coupe.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Audi SQ5 TDI Sportback: hot-SUV
Audi SQ5 Sportback TDI stoi na czele gamy napędowej. Jego trzylitrowy silnik Diesla generuje moc 341 KM, a potężny moment obrotowy o wartości 700 Nm jest stały w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. To zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5,1 sekundy i rozwinięcie maksymalnej prędkości 250 km/h.
Zapytacie – a co z brzmieniem silnika? Przecież to diesel, a ten nie kojarzy się ze sportem. Spokojnie. Audi ma tego świadomość i dlatego montuje w układzie wydechowym oscylator dźwiękowy, który podkręca gang „V-szóstki”. Zresztą jednostki TDI z powodzeniem montowane są także w innych modelach Audi serii S – od 4 aż po 7.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Silnik 3.0 TDI dodatkowo ulepszono. Tłoki nie są już wykonane z aluminium, a z kutej stali. Nowy materiał obniża straty ciepła i ze względu na jego sztywność nie powoduje niekorzystnych skutków w porównaniu z tłokami aluminiowymi. Wtryskiwacze z zaworami magnetycznymi wtryskują paliwo ze stałą, wysoką precyzją, ponieważ zamykanie igły monitoruje nowy piezoelektryczny czujnik. Podczas każdego cyklu pracy wtryskiwacze mogą wtrysnąć do ośmiu osobnych dawek paliwa, precyzyjnie dozując przy tym nawet jego minimalne ilości.
W turbosprężarce wysokoprężnego silnika V6 rotuje małe i lekkie koło, które wyjątkowo szybko wkręca się na optymalną liczbę obrotów – a to ważne dla uzyskania spontanicznej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Komentarze