Nowa odsłona supersportowego SUV-a nadeszła. Audi SQ5 TDI, jak sama nazwa wskazuje, nie pozbyło się sprawdzonego silnika Diesla, ale teraz wspomagany jest on elektryczną sprężarką i 48-voltowym systemem mild hybrid z większego Audi SQ7 TDI.
Audi SQ5 - silnik
Do napędu Audi SQ5 wykorzystano sprawdzony w poprzedniej generacji silnik V6 TDI o pojemności 3 litrów. Wsparcie, jakiego udziela elektrycznie napędzana sprężarka, zasilana 48-voltową instalacją elektryczną, daje końcowy wynik w postaci 347 koni mechanicznych maksymalnej mocy i aż 700 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.
W efekcie sportowy SUV Audi przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy, maksymalnie rozpędzając się do 250 km/h. Działanie elektrycznej turbiny pozwala na wyeliminowanie turbodziury, bo 7-kilowatowy silnik elektryczny w ułamku sekundy (a dokładniej w 0,3 s) rozkręca wirnik do 65 tys. obrotów na minutę, dając zastrzyk mocy zanim wkroczy turbina silnika.
Użycie systemu mild hybrid pozwala też zaoszczędzić sporo paliwa. Producent twierdzi, że średnio nawet do 0,7 litra na każde 100 kilometrów. 48-voltowy centralny system elektryczny składa się
z elektrycznie napędzanej sprężarki (EAV) oraz układu mild hybrid. Energia gromadzona jest w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 10 Ah, który umieszczono pod podłogą bagażnika. Konwerter prądu stałego w prąd zmienny łączy całość z systemem 12-voltowym.
Zobacz także: 5000-konny Devel Sixteen wyprzedany
Komentarze