Audi SQ5 pierwszej generacji dostępne było w Polsce jedynie z silnikiem wysokoprężnym 3.0 V6 TDI, ale na innych rynkach można było nabyć ten samochód także w wersji z 3-litrowym silnikiem benzynowym turbo. Najnowsza generacja modelu otrzymała na razie jedynie silnik benzynowy - wersja z dieslem będzie dostępny w późniejszym czasie. Jedyną dostępna w tym samochodzie przekładnią będzie 8-biegowy automat.
Benzynowe 3.0 TFSI to inna jednostka napędowa niż w poprzedniku. Generuje co prawda taką samą moc 354 KM, jednak ma o 31 Nm momentu obrotowego więcej (obecnie 500 Nm). Jest to dokładnie taki sam silnik jaki napędza najnowsze modele Audi S4 i S5. Pozwala on rozpędzić SUV-a do "setki" w czasie 5,1 sekundy i osiągnąć mu maksymalnie 250 km/h, oczywiście ograniczone elektronicznie.
Audi SQ5 - nowa odsłona
Na salonie samochodowym w Detroit Audi zaprezentowało model SQ5, czyli najmocniejszy wariant swojego najpopularniejszego SUV-a.

REKLAMA
REKLAMA

Ale mocny silnik to nie wszystko. Od zwykłego Q5 model z "SQ" w nazwie różni wiele detali, jak chociażby zmieniony przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, nowy tylny zderzak z czterema końcówkami wydechów, szersze progi oraz srebrne lusterka i czarne wykończenia detali. We wnętrzu oprócz emblematów pojawiła się także sportowa kierownica i nie wykluczone, że klient będzie miał do dyspozycji także fotele w nieco bardziej sportowej odmianie.
-
WYDARZENIA
Bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN jeździ po Polsce
-
WYDARZENIA
Nissan Ariya w oficjalnej sprzedaży. Taniej, niż było
-
WYDARZENIA
Darmowe autostrady dla aut elektrycznych. Są jednak haczyki
-
WYDARZENIA
Ford Bronco trafi do Europy. Niestety w limitowanej serii
-
PORADY
Wyjazd samochodem na wakacje - jak się przygotować?
REKLAMA

Kierowca dostanie oczywiście wszystkie "bajery", do których przyzwyczaiło nas już zwykłe Q5. Będą to m.in. wirtualny kokpit, czyli ekran zamiast liczników, rozbudowany system multimedialny z łącznością LTE i funkcjami Apple CarPlay i Android Auto, system audio Bang & Olufsen, aktywny tempomat oraz kolorowy wyświetlacz head-up.
REKLAMA
REKLAMA

Audi SQ5 otrzymał także nowoczesne, sportowe zawieszenie pneumatyczne, które pozwoli na obniżenie samochodu aż o 30 milimetrów. Będzie ono dostępne w pakiecie S sport package, który zawiera również sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Model ten seryjnie ma zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, dzięki czemu można wybrać jeden z czterech trybów pracy samochodu - komfortowy, automatyczny, dynamiczny i indywidualny.