Prototypowe coupe zbudowane na bazie Audi A5, nawiązuje do legendarnego modelu Quattro Sport z 1983 roku, kultowego auta rajdowego.
Mocno zaznaczone nadkola, szeroki tylny słupek oraz zwarta sylwetka z krótkimi zwisami - jest to bezpośrednie nawiązanie do kultowego wozu sprzed 30 lat. Audi Sport Quattro Concept posiada 21-calowe koła.
Wewnątrz zmieszczą się cztery osoby oraz 300 litrów bagażu. Auto wyposażono w innowacyjne reflektory Matrix LED, znane z najnowszego wcielenia limuzyny A8.
Samochód waży ponad 1800 kilogramów - to bardzo dużo - pomimo, wykorzystania lekkich materiałów: aluminium i kompozytów.
Prototyp, który oficjalnie poznamy we Franakfurcie 10 Września, mimo, że wygląda bardzo podobnie, znacznie różni się od auta z 2010 roku. Główną różnica są wymiary: Quattro 2013 mierzy 460,2 cm x 196,4 cm x 138,6 cm. Jest więc dłuższe (+32,2 cm), szersze (10,4 cm) i niższe (-5,6 cm).
Znaczące różnicę zauważymy także w jednostce napędowej.
Pierwszy prototyp zaprezentowany w 2010 roku posiadał pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2,5 litra, znany z TT-RS, generujący 408 KM.
Audi Sport Quattro Concept 2013 został wyposażony w potężny napęd hybrydowy. Silnik benzynowy to znana m.in z Bentleya V8 jednostka ośmiocylindowa TFSI o pojemności czterech litrów - w tym przypadku generuje zawrotne 560 KM i 760 Nm momentu obrotowego.
Widlasta "ósemka" współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 150 KM i 400 Nm - razem osiągają moc 700 KM i 800 Nm, tyle co Lamborghini Aventador!
Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowego dwusprzęgłowego automatu.
Osiągi są rewelacyjne, lecz nie tak spektakularne jak można było się tego spodziewać po 700-konnym aucie. Sport Quattro przyspiesza do "setki" w 3,7 sekundy i rozpędza się, aż do 305 km/h. Spalanie wynieść ma średnio 2,5 l/100 km, lecz Audi korzystając jedynie z motorów elektrycznych jest w stanie przejechać 50 KM bez grama benzyny.
amis