[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Audi TT i Audi TTS – face lifting modelu

Pierwsze Audi TT pojawiło się na rynku w 1998 roku. Teraz, po 20 latach od premiery, trzecia generacja przeszła gruntowny face lifting. Zmiany obejmują zarówno odświeżenie wyglądu, jak i ofertę silników oraz bogatsze wyposażenie standardowe.

Audi TT 2018 (facelift) Audi TT 2018 (facelift)

Pierwsza generacja Audi TT miała swoją premierę w roku 1998. Trzy lata wcześniej Audi zaprezentowało TT jako samochód koncepcyjny – najpierw podczas wystawy IAA we Frankfurcie wersję Coupé, a później wersję Roadster podczas Tokyo Motor Show. W krótkim czasie od rynkowej premiery, wersja TT Coupé wskoczyła na szczyt sprzedaży w swoim segmencie.

Od dwóch dekad stylistyka Audi TT pozostaje niemal niezmienna, z charakterystyczną sylwetką coupe i geometrycznymi motywami na zewnątrz i w środku. Gałka dźwigni zmiany biegów w kształcie piłki, unikalny wlew paliwa czy łagodnie opadająca linia dachu i szeroko rozstawione tylne lampy to tylko niektóre elementy pozwalające na pierwszy rzut oka odróżnić Audi TT od innych modeli.

W odświeżonej wersji zobaczymy charakterystyczny trójwymiarowy grill Singleframe i duże wloty powietrza w zderzaku.

Reflektory przednie wykonane w technice diodowej lub diodowej Matrix są dostępne opcjonalnie. Razem z nimi występuje inny charakterystyczny element stylistyczny – kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

REKLAMA

REKLAMA

Audi TT 2018 (facelift) Audi TT 2018 (facelift)

Nadwozie i kolory

Model TT Coupé ma 4,19 m długości, krótkie zwisy nadwozia i rozstaw osi wynoszący 2,51 m. Nowe TT opuszcza fabrykę na 17-calowych kołach. Audi i Audi Sport oferują ponadto opcjonalne felgi w rozmiarach 18, 19 i 20 cali.

Do palety barw nadwozia dochodzą trzy nowe kolory: niebieski cosmos, pomarańczowy pulse oraz dostępny tylko w wersji TTS i w linii S line niebieski turbo. 

REKLAMA

Audi TT 2018 (facelift) Audi TT 2018 (facelift)

Silniki

W nowym TT Audi oferuje dwa silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem, których moc została wyraźnie zwiększona. Wersja bazowa to 40 TFSI o mocy 197 KM. Druga jednostka to 45 TFSI o mocy 245 KM.

Jednostka 2.0 TFSI o mocy 306 KM, montowana w wersji TTS, rozpędza TTS Coupé od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy – o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż w modelu poprzednim. Wszystkie trzy jednostki napędowe wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Z silnikami modelu TT Audi montuje sześciobiegową, manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Automatyczną skrzynię S tronic standardowo montuje się w modelu TTS.

REKLAMA

REKLAMA

Audi TT 2018 (facelift) Audi TT 2018 (facelift)

Podwozie i napęd

Wersja z silnikiem 45 TFSI (245 KM) może być wyposażona w stały napęd na cztery koła quattro, z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym. Napęd quattro, podobnie jak system dynamicznego prowadzenia Audi drive select, przy pomocy którego kierowca sam ustala różne tryby prowadzenia, to wyposażenie standardowe wersji TTS.

Ustawienia Audi drive select wpływają również na dostępny opcjonalnie adaptacyjny układ kontroli tłumienia magnetic ride, który dla TTS jest także elementem wyposażenia standardowego.

Przy zakupie pakietu S line sport lub układu Audi magnetic ride, zawieszenie pojazdu jest o 10 mm niższe. Wśród innych systemów i układów zestrojonych z zawieszeniem znajdziemy progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowe zawieszenie tylne oraz system stabilizacji toru jazdy ESC.

REKLAMA

Audi TT 2018 (facelift) Audi TT 2018 (facelift)

Wnętrze

Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami to w Audi TT standard. Sportowe fotele S z pneumatycznie regulowanymi siedziskami i oparciami (standard dla pakietu sportowego S line oraz dla modelu TTS), dostępne są opcjonalnie. Pojemność bagażnika tego samochodu o układzie foteli 2+2 to 305 litrów ukrytych pod długą pokrywą.

Wszystkie zegary i wskaźniki ukazują się w cyfrowej formie na 12,3-calowym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca wybrać może jeden z dwóch trybów widoku wyświetlacza: w widoku klasycznym większą część ekranu zajmują prędkościomierz i obrotomierz.

W trybie progresywnym większość ekranu przypada powiększonej mapie. Dostępny opcjonalnie widok sportowy dostarcza dodatkowo informacji na temat mocy wyjściowej silnika, momentu obrotowego i sił przeciążenia. Widok sportowy jest standardem w modelu TTS.

REKLAMA

REKLAMA

Audi TT 2018 (facelift) Audi TT 2018 (facelift)

System Audi connect, z pomocą standardu szybkiej transmisji danych LTE dostarcza na pokład samochodu szereg usług online. Interfejs Audi smartphone interface łączy smartfona z samochodem i bez zakłóceń, przez gniazdo USB, odtwarza jego zawartość na ekranie Audi virtual cockpit.

Na pokładzie samochodu znajduje się także wysokiej klasy sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System. Jego wzmacniacz ma 680 watt mocy i 14 kanałów, a dźwięk emitowany jest przez dwanaście głośników.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 148 400 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij