[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.3

Audi e-tron 50 quattro. Słabszy, lżejszy, tańszy

Audi wprowadza nową wersję elektrycznego SUV-a. Model e-tron 50 quattro ma mniejszą baterię i słabszy silnik, ale za to mniej waży i przede wszystkim mniej kosztuje.

Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 347 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi e-tron 55 quattro, jakie zostało zaprezentowane w marcu tego roku, dysponuje maksymalną mocą sięgającą nawet 408 koni mechanicznych, a moment obrotowy to potężne 664 niutonometry. Pozwala to rozpędzić elektrycznego kolosa od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna e-trona sięga 200 km/h.

Jak jest z zasięgiem? Nieźle, choć widać, jak trudno jest przy obecnym stanie rozwoju technologii napędów elektrycznych przekroczyć pewną granicę. Producent podaje, że bateria o pojemności 95 kWh pozwala pokonać do 400 kilometrów na jednym ładowaniu, wg normy WLTP. Plusem jest fakt, że użycie 150-kilowatowej ładowarki pozwoli uzupełnić zapas energii w 30 minut.

Taki model kosztuje na polskim rynku niemal 350 tys. złotych. Niebawem jednak pojawi się nieco tańsza alternatywa dla tych, którzy przełkną ograniczenia związane z mniejszą mocą i zasięgiem, w zamian za nieco niższą cenę zakupu.

Zobacz także: dopłaty do aut elektrycznych w Polsce

REKLAMA

REKLAMA

Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro

Audi e-tron 50 quattro

Mówimy o modelu oznaczonym e-tron 50 quattro, w którym zamontowano mniejszą baterię. Ma ona 71 kWh pojemności, zamiast 95 kWh z modelu e-tron 55 quattro. Zmniejszenie zasięgu, wynikające z pojemności akumulatorów, zostało częściowo zrekompensowane przez mniejszą masę samochodu oraz obcięcie mocy o 100 koni mechanicznych.

Według zapewnień producenta, model e-tron 50 quattro ma dysponować zasięgiem do 300 km, wg normy WLTP, czyli średnio o 100 km mniejszym. Z kolei masa auta spadła o znaczące 120 kg, co przekłada się również na poprawę prowadzenia, stabilność w zakrętach czy skuteczność hamowania.

Do napędu nowej bazowej wersji e-trona wciąż służy para elektrycznych silników, jednak ich moc została ograniczona do 312 KM, a moment obrotowy wynosi teraz 540 Nm. Nie oznacza to wcale, że elektryczny SUV stanie się zawalidrogą. Na sprint do „setki” potrzebuje bowiem 7 sekund, a maksymalnie rozpędzi się do 189 km/h.

Zobacz także: Lotus Evija - najmocniejszy hipersamochód świata

REKLAMA

Audi e-tron 50 quattro Audi e-tron 50 quattro

Dla zachowania możliwie jak najlepszej wydajności, w większości przypadków samochód napędzany jest jedynie tylnym silnikiem elektrycznym, a przedni dołączany jest w razie konieczności. Co ważne, bazowy e-tron również otrzyma pneumatyczne zawieszenie, zapewniające lepszą stabilność i prowadzenie.

Na koniec ładowanie baterii e-trona 50 quattro. Mniejsza pojemność oznacza także krótszy czas, ale w przypadku szybkich ładowarek bazowy e-tron przyjmie moc do 120 kW, zamiast 150 kW jak w modelu 55. Przy takiej mocy baterie naładują się do 80 proc. w 30 minut.

Produkcja Audi e-tron 50 quattro rozpocznie się jeszcze w tym roku. Ceny nie zostały jeszcze podane i trudno oszacować, o ile auto będzie tańsze od mocniejszego wariantu. Stawiamy na okolice 10 proc.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij