[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi e-tron - Paris Motor Show 2018

W Paryżu po raz pierwszy publiczność może zobaczyć na własne oczy rewolucyjnego SUV-a Audi, czyli model e-tron.

Audi e-tron - Paris Motor Show 2018 Audi e-tron - Paris Motor Show 2018

Po długim oczekiwaniu, wypełnionym kolejnymi zapowiedziami, teaserami i strzępami danych oto nadszedł – Audi e-tron, pierwszy w pełni elektryczny SUV marki. Audi e-tron, jak już wspomniałem, jest SUV-em. Ale pamiętacie może, jak dziewięć lat temu producent zapowiadał nadejście elektrycznej ery modelem e-tron Concept? No właśnie, tyle że tamten model był rasowym sportowcem, na miarę Audi R8. Tymczasem produkcyjna wersja Audi e-tron bliższa jest Audi Q8. Audi e-tron mierzy 4,9 metra długości, a więc mieści się nieco poniżej nowego Audi Q8. Podobne są za to szerokość i wysokość, a to oznacza dużo przestrzeni dla pasażerów oraz dla ich bagażu. Tego ostatniego zapakujemy aż 660 litrów.

REKLAMA

Audi e-tron - Paris Motor Show 2018 Audi e-tron - Paris Motor Show 2018

Przejdźmy jednak do tego, co właściwie najważniejsze – napędu. Samochód poruszany jest za pomocą dwóch silników elektrycznych, z których każdy napędza jedną oś. Łączna moc systemowa sięga 408 koni mechanicznych, a moment obrotowy to potężne 664 niutonometry. Pozwala to rozpędzić elektrycznego kolosa od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Mercedes EQC robi to co prawda o ponad pół sekundy szybciej, za to prędkość maksymalna e-trona jest wyższa i sięga 200 km/h.

REKLAMA

Audi e-tron - Paris Motor Show 2018 Audi e-tron - Paris Motor Show 2018

Jak jest z zasięgiem? Nieźle, choć widać, jak trudno jest przy obecnym stanie rozwoju technologii napędów elektrycznych przekroczyć pewną granicę. Producent podaje, że bateria o pojemności 95 kWh pozwoli pokonać do 400 kilometrów na jednym ładowaniu, wg normy WLTP. Plusem jest fakt, że użycie 150-kilowatowej ładowarki pozwoli uzupełnić zapas energii w 30 minut.

REKLAMA

Audi e-tron - Paris Motor Show 2018 Audi e-tron - Paris Motor Show 2018

W tym miejscu inżynierowie Audi zaznaczają, że model e-tron ma bardzo rozwinięty układ odzyskiwania energii, który odpowiada za nawet 30 proc. całkowitego zasięgu. Chodzi o przekształcenie energii kinetycznej w elektryczną podczas hamowania, beż użycia hamulców jako takich. Podobny układ działa w Nissanie Leaf, nazwany tam e-pedal. Do obniżenia zużycia energii przyczynia się też niski współczynnik oporu powietrza równy 0,27, a także zawieszenie, które automatycznie zmniejsza prześwit samochodu podczas podróży z większą prędkością. Nie można nie wspomnieć o wirtualnych lusterkach, które dostępne są za dopłatą.

REKLAMA

Audi e-tron - Paris Motor Show 2018 Audi e-tron - Paris Motor Show 2018

Trzeba przyznać, że o ile Mercedes EQC zdradza swoim designem, że nie jest zwykłym, konwencjonalnym autem, tak stylistyka Audi e-tron na pierwszy rzut oka nie wskazuje, że mamy do czynienia z elektrycznym pojazdem. SUV z Ingolstadt prezentuje się bardzo elegancko. W końcu przecież nosi w sobie „polskie geny” - nad projektem Audi e-tron quattro concept z 2015 roku pracował Kamil Łabanowicz, polski designer marki.

REKLAMA

Audi e-tron - Paris Motor Show 2018 Audi e-tron - Paris Motor Show 2018

Audi e-tron jest już w produkcji w zakładach w Brukseli, a pierwsze modele dostępne będą u nas od 2019 roku. Ceny poznamy niebawem. W USA bazowy model kosztuje natomiast od 74,8 tys. dolarów

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij