[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Audi e-tron - Poznań Motor Show 2019

Audi e-tron jest jedną z gwiazd stoiska marki na targach Poznań Motor Show 2019.

Audi e-tron - Poznań Motor Show 2019 Audi e-tron - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Po długim oczekiwaniu, wypełnionym kolejnymi zapowiedziami, teaserami i strzępami danych oto nadszedł – Audi e-tron, pierwszy w pełni elektryczny SUV marki. Teraz auto podziwiać możemy na targach Poznań Motor Show 2019.

Audi e-tron mierzy 4,9 metra długości, a więc mieści się nieco poniżej nowego Audi Q8. Podobne są za to szerokość i wysokość, a to oznacza dużo przestrzeni dla pasażerów oraz dla ich bagażu. Tego ostatniego zapakujemy aż 660 litrów.

Przejdźmy jednak do tego, co właściwie najważniejsze – napędu. Samochód poruszany jest za pomocą dwóch silników elektrycznych, z których każdy napędza jedną oś.

Łączna moc systemowa sięga 408 koni mechanicznych, a moment obrotowy to potężne 664 niutonometry. Pozwala to rozpędzić elektrycznego kolosa od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Mercedes EQC robi to co prawda o ponad pół sekundy szybciej, za to prędkość maksymalna e-trona jest wyższa i sięga 200 km/h.

Jak jest z zasięgiem? Producent podaje, że bateria o pojemności 95 kWh pozwoli pokonać do 400 kilometrów na jednym ładowaniu, wg normy WLTP. Plusem jest fakt, że użycie 150-kilowatowej ładowarki pozwoli uzupełnić zapas energii w 30 minut.

Zobacz także: wszystkie premiery Poznań Motor Show 2019

REKLAMA

W tym miejscu inżynierowie Audi zaznaczają, że model e-tron ma bardzo rozwinięty układ odzyskiwania energii, który odpowiada za nawet 30 proc. całkowitego zasięgu. Chodzi o przekształcenie energii kinetycznej w elektryczną podczas hamowania, beż użycia hamulców jako takich. Podobny układ działa w Nissanie Leaf, nazwany tam e-pedal.

Do obniżenia zużycia energii przyczynia się też niski współczynnik oporu powietrza równy 0,27, a także zawieszenie, które automatycznie zmniejsza prześwit samochodu podczas podróży z większą prędkością. Nie można nie wspomnieć o wirtualnych lusterkach, które dostępne są za dopłatą.

Trzeba przyznać, że o ile Mercedes EQC zdradza swoim designem, że nie jest zwykłym, konwencjonalnym autem, tak stylistyka Audi e-tron na pierwszy rzut oka nie wskazuje, że mamy do czynienia z elektrycznym pojazdem.

SUV z Ingolstadt prezentuje się bardzo elegancko. W końcu przecież nosi w sobie „polskie geny” - nad projektem Audi e-tron quattro concept z 2015 roku pracował Kamil Łabanowicz, polski designer marki.

Audi e-tron jest produkowany w zakładach w Brukseli. Ceny elektrycznego SUV-a zaczynają się od poziomu 342 800 złotych.

Zobacz także: wszystkie premiery Poznań Motor Show 2019

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij