REKLAMA

Audi e-tron S. Trzy silniki i więcej mocy (Genewa 2020)

Audi e-tron S to mocniejsza odmiana elektrycznego SUV-a marki z Ingolstadt. Ma teraz aż trzy elektryczne silniki i łącznie 435 KM mocy.

Audi e-tron S Materiały prasowe
Audi e-tron S

Audi e-tron i e-tron Sportback wzbogacają się właśnie o nową wersję, oznaczoną literą S. Jak wiadomo, Audi używa tego symbolu dla mocniejszych, usportowionych odmian swoich modeli, ale jednocześnie będących przedsmakiem wersji RS. Póki co pozostańmy przy „eskach”.

Audi e-tron S – silnik i napęd

Inżynierowie Audi rozwiązali napęd w następujący sposób. Napędzający do tej pory tylną oś e-trona 55 większy silnik elektryczny trafił w modelu e-tron S w okolice przedniej osi. Ma on moc 169 KM, a w trybie chwilowego zwiększenia mocy nawet 204 KM.

Z tyłu natomiast ulokowane zostały dwa mniejsze silniki elektryczne, które łącznie generują moc 265 KM, a w trybie overboost chwilowo nawet 359 KM.

Łączna moc systemowa sięga zatem 320 kW, czyli około 435 KM, a maksymalny moment obrotowy to aż 808 Nm. To spory wzrost w stosunku do zwykłego e-trona 55, który ma moc 360 KM i moment obrotowy na poziomie 561 Nm.

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

Chwilowo moc w trybie overboost może wzrosnąć do nawet 503 KM, a moment obrotowy sięga wówczas 973 Nm. Dzięki wydajnemu systemowi chłodzenia, napęd obu modeli w trybie boost w sposób powtarzalny przez osiem sekund generuje pełną moc.

Te wartości, z niemal liniowym przebiegiem krzywej momentu obrotowego, pozwalają na uzyskanie osiągów godnych samochodu sportowego, a nie rodzinnego SUV-a, obciążonego dodatkowo ciężkimi akumulatorami. Mówimy tu na przykład o sprincie od 0 do 100 km/h wykonywanym w zaledwie 4,5 sekundy, przy prędkości maksymalnej dochodzącej do 210 km/h.

Dzięki konfiguracji napędu z osobnymi silnikami na tylnej osi i dodatkowym z przodu możliwe jest wektorowanie momentu obrotowego w czasie jazdy. Producent podaje przykład, kiedy kierowca postanowi gwałtownie przyspieszyć w zakręcie, silnik elektryczny przy kole zewnętrznym może dostarczyć o 220 Nm większy moment obrotowy niż dla koła wewnętrznego. Zwiększa to stabilność i zwinność auta, dając kierowcy więcej radości z takiej jazdy.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Audi e-tron S – akumulator i zasięg

W obszernej informacji prasowej Audi przemilczało dane dotyczące zasięgu, co wydaje się nieco osobliwe. Producenci przyzwyczaili nas już bowiem, że w przypadku aut elektrycznych zawsze podawana jest informacja o średnim zasięgu.

Wiemy jednak, że Audi e-tron S ma akumulatory mogące zgromadzić do 95 kWh energii, a ładowanie od poziomu 5 do 80 proc. z użyciem szybkiej ładowarki o mocy 150 kW trwać ma 30 minut.

Oba modele – Audi e-tron S i Audi e-tron Sportback S – pokazane zostały w maskujących barwach, choć nie jest tajemnicą, że wersje S nie różnią się aż tak bardzo od zwykłych odmian. Niebawem trafią jednak do produkcji, a wtedy poznamy ich ceny i zobaczymy je w całej okazałości.

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA