Rodzina elektrycznych SUV-ów Audi powoli się rozrasta. Na razie mówimy jednak o nowej wersji nadwozia już istniejącego modelu. Audi e-tron Sportback jest bardziej dynamicznie stylizowanym Audi e-tronem, które znamy już od dłuższego czasu.
Audi e-tron Sportback – nadwozie
Audi poszło drogą, którą znamy już z innych modeli marki, a którą podąża też konkurencja. Chodzi o tworzenie wersji coupe, z nisko opadającą linią dachu, dla tradycyjnych SUV-ów. Niedawno pojawił się choćby Audi Q3 Sportback, a teraz przyszła kolej na model e-tron.
Nadwozie e-trona Sportabck ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Nisko opadający dach zabiera nieco przestrzeni nad głowami pasażerów tylnego rzędu – jest to dokładnie 20 mm. Coś za coś.
Z zewnątrz e-tron Sportback różni się od swojego najbliższego krewnego – e-trona – właśnie linią dachu i tyłem. O ile przód pozostał praktycznie niezmieniony, tak gdzieś mniej więcej od połowy oba modele więcej różni, niż łączy.
Producent chwali się też osiągnięciem niezwykle korzystnej wartości współczynnika oporu powietrza, wynoszącego zaledwie 0,25. Taka wartość dostępna jest dla Audi e-tron Sportback w połączeniu z pakietem wyposażenia zewnętrznego S line i wirtualnymi lusterkami bocznymi.
Zobacz także: niezwykły pojedynek - KITT kontra GMC Drużyny A
Komentarze