[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Audi e-tron Sportback (Genewa 2019)

Na salonie samochodowym w Genewie Audi prezentuje zapowiedź modelu e-tron w wersji Sportback.

Audi e-tron Sportback (Genewa 2019) Audi e-tron Sportback (Genewa 2019)

Audi e-tron jest pierwszym elektrycznym SUV-em i pierwszym w pełni elektrycznym, seryjnym modelem Audi w ogóle. Niebawem dołączy do niego wersja Sportback, z bardziej smukłym nadwoziem w stylu coupe.

Na salonie samochodowym w Genewie podziwiać możemy model koncepcyjny, choć tak naprawdę jest to praktycznie wersja produkcyjna, oklejona jaskrawym kamuflażem. Podobnie było w przypadku zapowiedzi e-trona, z tą różnicą, że kolor oklejenia był nieco inny.

Audi e-tron Sporback ma dynamicznie stylizowane nadwozie, ale konstrukcyjnie jest bezpośrednio spokrewniony z obecnym już na rynku e-tronem. Model Sportback pojawi się w wersji produkcyjnej jesienią na salonie samochodowym we Frankfurcie, a niedługo potem trafi do sprzedaży.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

REKLAMA

Audi e-tron Sportback (Genewa 2019) Audi e-tron Sportback (Genewa 2019)

Choć producent nie dał jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o napęd e-trona Sportback, niemal pewne jest, że będzie to konstrukcja znana z e-trona. Samochód poruszany będzie więc za pomocą dwóch silników elektrycznych, z których każdy napędza jedną oś.

Łączna moc systemowa sięga 408 koni mechanicznych, a moment obrotowy to potężne 664 niutonometry. Pozwala to rozpędzić elektrycznego kolosa od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Mercedes EQC robi to co prawda o ponad pół sekundy szybciej, za to prędkość maksymalna e-trona jest wyższa i sięga 200 km/h.

Jak jest z zasięgiem? Nieźle, choć widać, jak trudno jest przy obecnym stanie rozwoju technologii napędów elektrycznych przekroczyć pewną granicę.

REKLAMA

Audi e-tron Sportback (Genewa 2019) Audi e-tron Sportback (Genewa 2019)

Producent podaje, że bateria o pojemności 95 kWh pozwoli pokonać do 417 kilometrów na jednym ładowaniu, wg normy WLTP. Plusem jest fakt, że użycie 150-kilowatowej ładowarki pozwoli uzupełnić zapas energii w 30 minut.

W tym miejscu inżynierowie Audi zaznaczają, że model e-tron ma bardzo rozwinięty układ odzyskiwania energii, który odpowiada za nawet 30 proc. całkowitego zasięgu. Chodzi o przekształcenie energii kinetycznej w elektryczną podczas hamowania, beż użycia hamulców jako takich. Podobny układ działa w Nissanie Leaf, nazwany tam e-pedal.

Do obniżenia zużycia energii przyczynia się też niski współczynnik oporu powietrza równy 0,27, a także zawieszenie, które automatycznie zmniejsza prześwit samochodu podczas podróży z większą prędkością. Nie można nie wspomnieć o wirtualnych lusterkach, które dostępne są za dopłatą.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 342 800 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij