[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Audi e-tron Sportback. Polska premiera elektrycznego SUV-a coupe

Audi e-tron Sportback debiutował na salonie samochodowym w Los Angeles. Teraz model ten wchodzi do polskiej oferty. Znamy już jego cenę.

Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 347 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Do Audi e-trona dołącza właśnie Audi e-tron Sportback, który jest bardziej dynamicznie stylizowanym e-tronem. Oba modele współdzielą układy napędowe i podzespoły.

Audi e-tron Sportback – nadwozie

Nadwozie Audi e-trona Sportback ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Nisko opadający dach zabiera nieco przestrzeni nad głowami pasażerów tylnego rzędu – jest to dokładnie 20 mm – ale za to jak wygląda.

Z zewnątrz e-tron Sportback różni się od swojego najbliższego krewnego – e-trona – właśnie linią dachu i tyłem. O ile przód pozostał praktycznie niezmieniony, to mniej więcej od połowy oba modele więcej różni, niż łączy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Producent chwali się osiągnięciem niezwykle korzystnej wartości współczynnika oporu powietrza, wynoszącej zaledwie 0,25. Taka wartość dostępna jest dla Audi e-tron Sportback w połączeniu z pakietem wyposażenia zewnętrznego S line i wirtualnymi lusterkami bocznymi.

REKLAMA

REKLAMA

Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback

Wpływa to korzystnie na zużycie energii. Według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP, SUV coupé na jednym ładowaniu akumulatora może pokonać do 448 km – o około 10 km więcej niż w zwykłym e-tronie.

Wracając do wyglądu auta, z przodu w oczy rzuca się nie tylko znana z e-trona potężna atrapa chłodnicy Singleframe, ale także reflektory matrycowe LED. Światła te oferowane są po raz pierwszy w masowo produkowanym samochodzie. Jak to działa?

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Audi e-tron Sportback – silnik i napęd

W przypadku e-trona Sportback od początku dostępna będzie wersja e-tron Sportback 50 quattro, w którym zamontowano mniejszą baterię. Ma ona 71 kWh pojemności, zamiast 95 kWh z modelu e-tron Sportback 55 quattro.

REKLAMA

Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback

Zmniejszenie zasięgu, wynikające z pojemności akumulatorów, zostało częściowo zrekompensowane przez mniejszą masę samochodu oraz obcięcie mocy o 100 koni mechanicznych. Według zapewnień producenta, model e-tron Sportback 50 quattro ma dysponować zasięgiem do 342 km, wg normy WLTP.

Do napędu bazowej wersji e-trona Sportback służy para elektrycznych silników, jednak ich moc została ograniczona do 312 KM, a moment obrotowy do 540 Nm. Nie oznacza to wcale, że elektryczny SUV stanie się zawalidrogą. Na sprint do „setki” potrzebuje bowiem 6,8 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 190 km/h.

Zobacz także:

Audi e-tron Sportback 55 quattro to mocniejsza wersja auta, która analogicznie do modelu e-tron dysponuje maksymalną mocą sięgającą nawet 408 KM, a moment obrotowy podczas korzystania z funkcji boost to potężne 664 Nm. Pozwala to rozpędzić elektrycznego kolosa od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy (w trybie S). Prędkość maksymalna e-trona Sportback sięga 200 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback

Jak jest z zasięgiem? Nieźle, choć widać, jak trudno jest przy obecnym stanie rozwoju technologii napędów elektrycznych przekroczyć pewną granicę. Producent podaje, że bateria o pojemności 95 kWh pozwala pokonać nawet 442 kilometry na jednym ładowaniu, wg normy WLTP.

Audi e-tron Sportback – ceny

Znamy już ceny elektrycznego SUV-a coupe. Audi e-tron Sportback kosztuje w Polsce:

  • e-tron Sportback 50 quattro – cena od 318 800 zł
  • e-tron Sportback 55 quattro – cena od 353 100 zł

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA