[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Audi e-tron nadchodzi

Produkcyjna wersja prototypu Audi e-tron zapowiada nową erę w historii marki. Samochód będzie dysponował funkcją szybkiego ładowania, która pozwoli na kontynuowanie podróży szybciej, niż ma to miejsce u Tesli.

Audi e-tron Audi e-tron

Produkcyjna wersja Audi e-tron to pierwszy na rynku samochód, który w odpowiednich stacjach można ładować z mocą nawet 150 kW. Elektryczny SUV będzie gotów do dalszej jazdy w zaledwie 30 minut. Jego litowo-jonowy akumulator wg. założeń cyklu WLTP zapewnia zasięg ponad 400 kilometrów. Producent nie zdradza jednak, w jakim stopniu baterie naładują się we wspomnianym czasie.

Klatka Faradaya w zakładzie doświadczalnym Siemensa w berlińskiej rozdzielni prądu ma wymiary 42 x 32 x 25 metrów. W tej największej na świecie stacji rozdzielczej, zespół elektryków i inżynierów prowadzi badania nad impulsami wyładowczymi, których napięcie sięga trzech milionów volt. Zbudowana w roku 1958 półokrągła hala, kryje w sobie generator napięcia impulsowego o wielkości domu.

REKLAMA

REKLAMA

Audi e-tron Audi e-tron

W samym jego środku stanął prototyp Audi e-tron. Ponad jego dachem, rozświetlając wysokie na 25 metrów pomieszczenie, pulsują błyskawice. Kierunek wyładowań został przez ekspertów skierowany wprost w samochód. Ten eksperyment miał jedynie pokazać w symboliczny sposób, że inżynierom udało się "okiełznać elektryczność".

Na stacjach szybkiego ładowania, pracujących w europejskim standardzie Combined Charging System (CCS), takich jak stacje sieci Ionity, prototyp Audi e-tron jest gotowy do kolejnego etapu długiej podróży w mniej niż 30 minut. Kluczem do tak szybkiego ładowania jest zaawansowany system zarządzania ciepłem wytwarzanym przez litowo-jonowy akumulator.

REKLAMA

Audi e-tron Audi e-tron

Akumulator, umieszczony w podłodze pojazdu, ma pojemność 95 kWh i według realistycznych testów, prowadzonych w standardzie cyklu WLTP, pozwala na przejechanie ponad 400 kilometrów. Nowy SUV zapewnia przy tym wysoką codzienną użyteczność. Ładowanie domowym gniazdem trójfazowym trwać ma około 8,5 godziny.

Obok możliwości szybkiego ładowania prądem stałym ze źródła bezpośredniego, elektryczny SUV może być również ładowany w trasie, na stacjach ładujących prądem zmiennym w standardzie do 11 kW i opcjonalnie do 22 kW. Licząc wszystkie razem, można będzie skorzystać z ponad 65 tysięcy publicznych stacji ładowania rozsianych po całej Europie, a ilość ta jeszcze w tym roku wyraźnie wzrośnie.

REKLAMA

REKLAMA

Audi e-tron Audi e-tron

Wraz z wprowadzeniem modelu na rynek, dzięki nowej usłudze ładowania, Audi zapewni wszystkim klientom decydującym się na e-tron uproszczony dostęp do prawie 80 procent z tych stacji. Nie ważne czy auto ładowane będzie prądem stałym, czy zmiennym, czy z mocą 11 kW, czy 150 kW – wszystko czego potrzeba, by rozpocząć proces ładowania, to jedna karta.

Kupujący taką usługę musi najpierw jednorazowo zarejestrować się na portalu myAudi i zawrzeć indywidualną umowę dotyczącą ładowania pojazdu. Rozliczenia następują automatycznie i nie wymagają płatności w postaci fizycznej. Procedura ta zostanie uproszczona w momencie wprowadzenia funkcji Plug & Charge, której debiut zaplanowano na rok 2019. Wtedy nie będzie już potrzebna karta – samochód sam autoryzuje się na stacji i automatycznie odblokuje możliwość ładowania. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 80 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij