Audi kończy z silnikami spalinowymi – znamy datę

Audi zapowiada przyspieszenie przejścia na e-mobilność i w ciągu najbliższych kilku lat wygasi ofertę spalinowych napędów. Chyba że mówimy o Chinach, to tam jeszcze długo nie.

Audi RS6 Avant Materiały prasowe
Audi RS6 Avant

Jak zapowiadają szefowie niemieckiej marki, produkcja ostatniego nowego modelu Audi z silnikiem spalinowym rozpocznie się za cztery lata, a od roku 2026 „cztery pierścienie” będą wprowadzać na światowe rynki nowe modele, napędzane wyłącznie energią elektryczną. W ramach tej strategicznej transformacji firma przyspiesza tym samym przejście na e-mobilność, w związku z czym do roku 2033 koncern z Ingolstadt będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silników spalinowych.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

O dokładnym terminie zaprzestania produkcji silników spalinowych w Audi ostatecznie zadecydują klienci i przepisy prawne. Koncern spodziewa się, że popyt na samochody z silnikami spalinowymi w Chinach utrzyma się również po roku 2033, stąd w tamtejszych fabrykach może zostać utrzymana produkcja tego typu pojazdów, z przeznaczeniem na rynek lokalny. Jednocześnie Audi znacznie poszerzy swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych.

Dzięki nowym modelom, jak e-tron GT, RS e-tron GT, Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron, Audi już w tym roku wprowadzi na rynek więcej samochodów elektrycznych, niż modeli z silnikami spalinowymi. Do roku 2025 marka zamierza mieć w swojej gamie ponad dwadzieścia elektrycznych modeli. „Wysyłamy sygnał, że Audi jest już na to gotowe” – powiedział Marcus Duesmann, prezes Audi, podczas konferencji klimatycznej.

Audi zdaje sobie przy tym sprawę z faktu, że kluczowe znaczenie dla rozwoju e-mobilności i jej akceptacji przez społeczeństwo ma rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury ładowania oraz odnawialnych źródeł energii. Producent aktywnie działa także w tych obszarach.

Na koniec prezes Audi zapewnia, że marka będzie cały czas angażować swoje moce w rozwój obecnych silników spalinowych, aż do ich ostatecznego wycofania z produkcji, udoskonalając istniejące generacje dla osiągnięcia większej wydajności. „Ostatni silnik spalinowy Audi będzie najlepszym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy” – podkreślił Marcus Duesmann.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA