REKLAMA

Audi na targach zabawek

Niemiecki producent planuje zaprezentować swoją ofertę zabawek i miniaturowych modeli samochodów podczas największych na świecie targów gier i zabawek.

Spielwarenmesse International Toy Fair odbędzie się w dniach 4-9 lutego w Norymberdze w Niemczech. Zaprezentują się tam najważniejsi na świecie producenci zabawek, a dołączy do nich Audi. Firma zaprezentuje m.in. "srebrną strzałę" Auto Union Type C w skali 1:2.

REKLAMA

Napędzany łańcuchem Auto Union pojawi się w towarzystwie samochodów dla dzieci i pluszowych misiów, które również znajdują się w ofercie firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Z silników polecamy 1,6- litrowego benzynowca. Jednostka ta ma moc 101 KM, osiąganą przy 6000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy o wartości 145 Nm uzyskuje już przy 4000 obr/min. Takie parametry wystarczają, by ważące 1190 kg auto pędziło po autostradzie z prędkością maksymalną 180 km/h. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Focus potrzebuje 11,8 sekundy. Elastyczność nie jest mocną stroną tego silnika. Zmiana prędkości od 60 km/h do setki zajmuje 13,6 s. Ten sam manewr powtórzony na piątce trwa o 7 sekund dłużej.

Co ciekawe, na kondycję auta i jego zachowanie na jezdni tylko w nieznacznym stopniu wpływają kiepskie polskie drogi. Sprawdziliśmy jak spisuje się Focus na dystansie 50 000 km. Jaki był wynik naszego testu? Je- żeli ktoś od jego rezultatów uzależnia zakup auta, już teraz powinien zacząć rozglądać się za używanym Focusem. Auto spisywało się bezawaryjnie i zawsze dowoziło nas do celu, bez względu na to czy był to krótki wypad do miasta, czy też trasa licząca kilka tysięcy kilometrów. Jedyne postoje wynikały z potrzeby uzupełnienia paliwa i płynu do spryskiwaczy.

Ponadplanowych wydatków wymagała wymiana pękniętej podgrzewanej przedniej szyby, wkładu lusterka - ten problem dotyczy większości modeli sprzedawanych na polskim rynku - i osłon przeciwbłotnych, do czego w dużym stopniu przyczynili się testerzy, sprawdzający... odporność samochodu na wysokie krawężniki.

Ponieważ auta idealne nie istnieją, testowego Focusa dręczyła jedna, ale za to bardzo poważna usterka. Z przedniej maski, powoli, zaczęła łuszczyć się wierzchnia warstwa lakieru. Dlatego kupując auto używane warto dokładnie przyjrzeć się lakierowi i to nie tylko na pokrywie silnika.

Tekst: Jacek Ociepko
Zdjęcia: archiwum

zobacz galerię

Komentarze

 (11)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA