[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Audi posłuchało pracowników i zaoszczędziło krocie

Przykład Audi pokazuje, że warto słuchać sugestii pracowników. W końcu kto, jak nie oni, lepiej wie jak usprawnić swoją pracę. Ile niemiecki producent zaoszczędził?

Fabryka Audi Fabryka Audi

Firma Audi odnotowała rekordową ilość innowacyjnych pomysłów, zgłoszonych w roku 2017 w ramach Programu Pracowniczych Innowacji Audi. Ostatecznie zaakceptowano i wdrożono ponad 15 tysięcy sugestii, zgłoszonych przez zatrudnione w koncernie osoby.

Jak podaje niemiecki producent, bezpośrednim efektem tych wdrożeń, są oszczędności rzędu... 108,6 milionów euro, odnotowane w fabrykach Audi w Ingolstadt i w Neckarsulm. To o 24 proc. więcej niż w roku 2016.

O co dokładnie chodzi? Otóż Audi przykłada dużą wagę do szybkiego i sprawnego zarządzania napływającymi od pracowników pomysłami. Eksperci z odpowiednich działów centrali firmy analizują innowacyjne pomysły otrzymywane od pracowników i bezpośrednio decydują o ich wdrożeniu lub odrzuceniu.

Specjalne narzędzie online informuje zainteresowane osoby o postępach procesu akceptacji, zapewniając jednocześnie maksymalną przejrzystość. W całym procesie pracownikom towarzyszy i doradza specjalna wewnętrzna agencja, zajmująca się wyłącznie wyszukiwaniem i promowaniem pomysłów. Po zamknięciu wdrożenia, pracownicy Audi zgłaszający racjonalizatorski pomysł otrzymują premię finansową, której wysokość uzależniona jest od stopnia oszczędności, który udaje się osiągnąć dzięki ich pomysłom.

Najczęściej takimi ulepszeniami, które usprawniają procesy, ułatwiają pracę, czy pozwalają unikać marnotrawstwa, są drobne i mało spektakularne pomysły. Dla przykładu: dwóch mechatroników zgłosiło pomysł, by gniazda klucza dynamometrycznego oznaczyć na zielono i na czerwono. System kolorów ułatwia dopasowanie odpowiedniego gniazda, zapobiega użyciu nieodpowiedniego narzędzia i w ten sposób oszczędza czas pracownika. 

Dzięki pomysłowi dwóch innych zatrudnionych, Audi w ciągu całego roku zaoszczędziło blisko 100 tysięcy euro. Dwaj pracownicy obsługi technicznej zauważyli, że system wentylacyjny w ich budynku pracuje dzień i noc. Ich sugestia: zmniejszenie mocy wentylatorów w godzinach, gdy nikogo nie ma w pracy. W ten sposób system wentylacji jest włączony w dni robocze tylko od godz. 6.00 rano, do godz. 22.00. 

W obszarze utrzymania jakości, trójosobowy zespół zgłosił udoskonalenie metody pomiaru drzwi samochodowych. Dzięki temu pomysłowi, czas wymagany do kalibracji urządzeń pomiarowych skrócił się z 34 do 18 minut przewidzianych dla każdych drzwi. W rezultacie członkowie tego zespołu i ich koledzy oszczędzają 200 roboczogodzin w ciągu roku, które teraz wykorzystać mogą do innych zadań. 

Audi wsłuchuje się w sugestie swych pracowników już od ponad 50 lat, choć Program Pracowniczych Innowacji w swej obecnej formie funkcjonuje od roku 1994. Podobne programy koncern wdrożył również w innych swych fabrykach na terenie Europy. W Győr i w Brukseli, w roku 2017 wdrożono ponad 10 tys. różnych sugestii pracowniczych, przyczyniając się w ten sposób do oszczędności rzędu... 33 milionów euro. 

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij