REKLAMA

Audi wraca do rajdów, koniec z Formułą E

Audi wystawi w Rajdzie Dakar w 2022 roku własny pojazd rajdowy o napędzie elektrycznym. Jednocześnie poinformowano o planie zakończenia przygody z Formułą E.

Audi - elektryczny prototyp na Rajd Dakar 2022 fot. materiały prasowe
Audi - elektryczny prototyp na Rajd Dakar 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 91 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Audi powraca do rajdów. Ta wiadomość zelektryzowała dziś motoryzacyjny świat. Pamiętamy przecież liczne sukcesy niemieckiej marki na odcinkach specjalnych rajdowych mistrzostw świata. Tym razem chodzi jednak o jedno z najtrudniejszych wyzwań w świecie sportów motorowych, jakim jest start w Rajdzie Dakar.

REKLAMA

Jak czytamy w komunikacie prasowym, innowacyjny prototyp spod znaku czterech pierścieni weźmie udział w sławnym Rajdzie Dakar już w roku 2022. Otrzyma alternatywną koncepcję napędu, który ma korzystać z wysokonapięciowego akumulatora, ale także „konwertera energii”, czyli po prostu silnika spalinowego, służącego jako generator energii elektrycznej.

Ale to nie wszystko, bo w oficjalnym komunikacie czytamy ponadto, że Rajd Dakar 2022 ma być zwiastunem przyszłego fabrycznego zaangażowania Audi w rajdy samochodowe. A to naprawdę dobra wiadomość.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Audi w rajdach – od quattro po napęd elektryczny

Rajdy samochodowe wyznaczyły początek wspaniałej historii marki Audi w świecie sportów motorowych. W roku 1981 Audi quattro zrewolucjonizowało rajdy samochodowe, natomiast dziś stały napęd na cztery koła jest standardem, i to nie tylko dla samochodów rajdowych.

Tak jak przed laty z quattro, tak i teraz Audi chce być pionierem - w tym przypadku pierwszym producentem samochodów, który wdroży realną, alternatywną koncepcję napędu na potrzeby Rajdu Dakar. Prototyp, który weźmie udział w legendarnych zawodach na pustynnych bezdrożach, będzie napędzany przez mocny, elektryczny układ napędowy. Potrzebna do tego energia pochodzi z akumulatora wysokonapięciowego, który może być ładowany w razie potrzeby podczas jazdy, za pomocą konwertera energii. Ma nim być wysoko wydajny silnik TFSI.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Witajcie rajdy, żegnaj Formuło E

Rajd Dakar zastąpi w programie marki obecne, fabryczne zaangażowanie Audi w Formułę E, które po zakończeniu sezonu 2021 nie będzie już kontynuowane w postaci zespołu fabrycznego Audi.

Przypomnijmy w tym miejscu, że przygoda Audi z Formułą E zaczęła się w roku 2014 i Audi odnosi tam spore sukcesy, wspierając najpierw team swojego wieloletniego partnera technicznego ABT Sportsline, a od roku 2017 angażując się w pełni z teamem fabrycznym. Po sześciu latach, zespół Audi Sport ABT Schaeffler jest najbardziej utytułowanym teamem w historii Formuły E. Odnotował dotychczas 43 miejsca na podium, w tym 12 zwycięstw. Do jego najważniejszych osiągnięć należy zdobycie tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców w roku 2017 oraz tytuł mistrza w klasyfikacji zespołowej w 2018 - w pierwszym sezonie zaangażowania fabrycznego.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA