Aż w 66 proc. przypadków stan auta deklarowany w ogłoszeniu nie zgadza się ze stanem faktycznym. Właściciele sprzedawanych samochodów często mają tak wiele do ukrycia, że aż 30 proc. z nich nie zgadza się na oględziny samochodu wykonane przez eksperta. Aż w 40 proc. przypadków ekspert dokonujący oględzin miał podstawy by podejrzewać "cofnięcie przebiegu". 70 proc. wystawionych na sprzedaż samochodów pochodzi z importu, z czego ponad połowa - z Niemiec. Tylko nieco ponad 20 proc. aut zostało zakupionych w polskim salonie.
Polacy poszukując używanego auta preferują marki: Opel, BMW, Honda i Nissan. W dalszej kolejności szukamy Audi, Forda i Peugeota. W kategorii popularności w ramach konkretnej marki bezkonkurencyjny okazał się Volvo XC90 - tym właśnie modelem zainteresowanych było aż 55 procent poszukujących auta tej marki, również bardzo dużą popularnością w ramach swoich marek cieszyły się modele Ford Mondeo i Audi A4 (odpowiednio 44 i 40 proc.).
Najczęściej poszukiwane były auta młode i w średnim wieku (32 proc. z rocznika 2011 i młodszego, 39 proc. z przedziału 2006 - 2010), z niedużymi silnikami (54 proc. z przedziału 1000-2000 cm), z niewielką przewagą diesli nad benzynowcami (55 proc. wobec 45 proc.), ze ze stosunkowo dużym przebiegiem (zdecydowana większość badanych aut, bo aż 71 procent miała powyżej 100000 km).
Źródło: motoraporter
amis