REKLAMA

Aznom Palladium: sedan na bazie pick-upa w włoskim wydaniu

Tytuł mówi wszystko. Aznom Palladium to jeden z najbardziej osobliwych projektów ostatnich lat, a już na pewno miesięcy. Zbudowany na bazie Rama 1500 sedan ocieka luksusem, ale wygląda przy tym koszmarnie. Zobaczcie sami.

Aznom Palladium fot. materiały prasowe
Aznom Palladium
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 300 120 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-4
SPRAWDŹ OFERTY

Zacznijmy od nazwy. Aznom to marka włoska, ale od razu widać, że coś jest z nią nie tak. Brzmi, jakby było to słowo zapisane od tyłu. Nawet litera „N” w nazwie jest w lustrzanym odbiciu – choć „Z” już nie, bo byłoby zbyt podobne do „S”. Od tyłu, mówicie? Zobaczmy, to będzie… Monza! No proszę, jaki kreatywny przebłysk włoskich myślicieli.

REKLAMA

Aznom Palladiumfot. materiały prasowe
Aznom - nazwa włoskiej marki i jej lustrzane odbicie (Monza)

Zostawmy to jednak, bo samo auto to dopiero dziwadło. Ale my takie lubimy i od czasu do czasu nawet taki Aznom Palladium musi się u nas zaprezentować.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Aznom Palladium – luksusowy sedan z pospolitego pick-upa

Włosi poszli na łatwiznę, jeśli chodzi o konstrukcję. Jako baza dla Aznoma Palladium służy bowiem stary, dobry amerykański pick-up Ram 1500. A że to konstrukcja oparta na ramie, przebudowa nadwozia z użyciem paneli z tworzyw sztucznych, kompozytów i karbonu nie przysporzyła większych kłopotów.

Problemem jest natomiast wygląd. Może się czepiamy, bo przecież stylistyka to zawsze rzecz gustu, no ale popatrzcie sami. Przód mocno „inspirowany” Rolls-Roycem wygląda jednak tandetnie, ze swoim podświetlanym grillem, wkomponowanym w jasne tworzywo, kontrastujące z kolorem nadwozia. Do tego całkiem nijakie prostokątne reflektory.

Aznom Palladiumfot. materiały prasowe
Aznom Palladium

Nie lepiej jest z tyłu, gdzie tylna szyba, światła i w ogóle kształt karoserii przywołuje na myśl Aston Martina, ale poniżej pojawia się dziwny twór, którym okazuje się… potężna szuflada. Bo przecież to w końcu pick-up, tyle że zabudowany. Próg załadunku jest więc bardzo wysoko. Zapewne dlatego zamiast unoszonej w górę klapy, mamy właśnie szufladę. Wysuwaną elektrycznie, więc jest nutka luksusu.

Aznom Palladiumfot. materiały prasowe
Aznom Palladium

Z profilu uwagę zwracają nie tylko proporcje i bardzo długa tylna część, będąca w oryginalnym Ramie 1500 skrzynią ładunkową, ale także wąskie okienka, których zadanie nie jest nam bliżej znane. Może mają doświetlać wnętrze?

Aznom Palladiumfot. materiały prasowe
Aznom Palladium

A jeśli przy tym jesteśmy, w kabinie przepych na całego. Tu skóra, tam drewno, tu i ówdzie aluminium. Nie mogło też zabraknąć ekranów – jeden z nich trafił nawet na drzwi kierowcy, skąd szofer może zarządzać ustawieniami oświetlenia, lodówki i otwieraniem przeróżnych schowków i szuflad, kryjących między innymi kieliszki i trunki.

Zaglądamy jeszcze do tyłu i tu kolejne zaskoczenie. W tak obszernym wnętrzu spodziewamy się raczej dwóch osobnych potężnych foteli, wyposażonych w masaż, podgrzewanie, chłodzenie i co tylko można jeszcze wymyślić. Tymczasem swoje miejsce znalazła tam sofa, z wysokimi podłokietnikami zewnętrznymi. Raczej przywołuje to na myśl wnętrze przeznaczone dla dwóch bardzo bliskich sobie osób, niż biznesowych partnerów.

Aznom Palladiumfot. materiały prasowe
Aznom Palladium

Zanim zaprosimy do obejrzenia obszernej galerii zdjęć, dodajmy że do napędu Aznoma Palladium służy podrasowany silnik Rama 1500. Jest to 5,7-litrowa jednostka V8, wyposażona w podwójne turbodoładowanie i generująca moc 710 KM oraz moment obrotowy 950 Nm. Producent podaje, że sprint do „setki” ta ważąca 2,65 tony limuzyna wykonuje w zaledwie 4,5 sekundy, a maksymalnie rozwija prędkość 210 km/h.

Podobno powstać ma 10 egzemplarzy Aznoma Palladium. Obawiamy się, że to o 10 za dużo, choć z pewnością zainteresowanie ze strony bogatych saudyjskich szejków czy rosyjskich oraz chińskich biznesmenów będzie kilkakrotnie większe. A jak wiadomo, jeśli jest popyt, to trzeba to wykorzystać.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA