REKLAMA

BMW 128ti: 265 KM, napęd na przód – znamy cenę

BMW 128ti staje do walki z takimi hot-hatchami jak Hyundai i30N czy Volkswagen Golf GTI. Znamy już jego cenę, która jest wyższa niż u rywali. Co w zamian oferuje rasowe BMW?

BMW 128ti fot. materiały prasowe
BMW 128ti
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Segment kompaktowych hot-hatchy jest dziś bogaty, jak nigdy dotąd. Wybór modeli sięga od okolic 250 KM do ponad 400 KM; od modeli przednionapędowych po te napędzane na cztery koła. Gdzie ze swoim nowym 128ti odnajdzie się BMW? W gamie bawarskiego producenta model plasuje się tuż poniżej M135i xDrive. Na rynku zaś konkurować będzie ze wspomnianymi Volkswagenem Golfem GTI, Hyundaiem i30N czy Fordem Focusem ST.

Warto przypomnieć w tym miejscu, że w przypadku 128ti marka BMW powraca do kultowego oznaczenia „ti”, pochodzącego od słów „turismo internazionale”. Symbol pojawiał się wcześniej m.in. w BMW 1800 TI, 323ti Compact czy 325ti Compact z późnych lat 90. ubiegłego stulecia. Ale przejdźmy do konkretów.

REKLAMA

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

BMW 128ti – cena

BMW 128ti kosztuje od 173 800 złotych, co jest kwotą niemałą w porównaniu do konkurentów. Dla przykładu Volkswagen Golf GTI z 245-konnym silnikiem startuje od niespełna 150 tys. złotych. Hyundai i30N w topowej wersji N Performance, za swoje 275 KM żąda kwoty 144 500 złotych. Z kolei Ford Focus ST z 280-konną jednostką kosztuje od 136 950 zł ze skrzynia manualną lub 146 900 z automatem.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

BMW 128ti – silnik i napęd

W cenie niemal 174 tys. złotych BMW oferuje przednionapędowego hot-hatcha z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego Torsen. Pod maską pracuje, znany z modelu M135i xDrive, ale tu nieco ujarzmiony, 2-litrowy silnik turbo, który z czterech cylindrów wyciska moc 265 KM. Z pomocą szybkiej 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów BMW 128ti od 0 do 100 km/h przyspieszy w czasie 6,1 sekundy.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Jak zdradza producent, nowe BMW 128ti to jednak znacznie więcej niż tylko nowy wariant silnika w BMW Serii 1. Oprócz subtelnych modyfikacji nadwozia i wnętrza, cały układ jezdny i kierowniczy zostały specjalnie dostrojone pod kątem charakterystyki auta przednionapędowego. Tym samym BMW 128ti wyposażone jest w specjalnie dostrojony sportowy układ jezdny M Sport, obniżony o 10 milimetrów oraz układ BMW Performance Control. Specjalnie dostrojony układ kierowniczy zapewnia precyzyjne reakcje i bezpośrednią informację zwrotną.

BMW 128ti jest też o około 80 kg lżejsze od BMW M135i xDrive z napędem na wszystkie koła, od którego przejmuje m.in. stabilizatory. Większe możliwości i radość z jazdy zapewnią z kolei, oferowane na życzenie, bez dopłaty, sportowe opony. Co ważne, zgodne ze sportowymi osiągami samochodu będą – również przejęte od topowego modelu – standardowe sportowe hamulce M.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA