REKLAMA

BMW 128ti – przednionapędowy hot-hatch

BMW 128ti to nowy gracz na rynku hot-hatchy i narzędzie do walki ze świetnymi Golfem GTI czy i30 N. Auto ma być godne swojego oznaczenia, które wraca po latach.

BMW 128ti fot. materiały prasowe
BMW 128ti
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 100 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

W segmencie kompaktowych hot-hatchy mamy duży wybór modeli - przednionapędowych i z napędem na cztery koła; o mocy od 250 do przeszło 400 KM. Teraz dołącza kolejna propozycja i nazywa się BMW 128ti. W gamie BMW model plasuje się tuż poniżej M135i xDrive.

Dodajmy jeszcze, że z modelem 128ti marka BMW powraca do tego owianego już legendą oznaczenia „ti”, pochodzącego od słów „turismo internazionale”. Symbol ten znany był m.in. z modeli 1800 TI, 323ti Compact czy 325ti Compact z późnych lat 90. ubiegłego stulecia.

REKLAMA

BMW 128ti – silnik i napęd

Jak pisaliśmy niedawno, kiedy BMW prezentowało częściowo zamaskowane zdjęcia BMW 128ti, hot-hatch ten ma napęd na przednią oś. W utrzymaniu optymalnej trakcji pomaga tu jednak mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego Torsen.

BMW 128tifot. materiały prasowe
BMW 128ti

Pod maską pracuje natomiast znany z modelu M135i xDrive, ale tu nieco ujarzmiony, 2-litrowy silnik turbo, który z czterech cylindrów wyciska moc 265 KM. Z pomocą szybkiej 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, która nota bene będzie jedyną opcją, BMW 128ti od 0 do 100 km/h przyspieszy w czasie 6,1 sekundy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Jak zdradza producent, nowe BMW 128ti to jednak znacznie więcej niż tylko nowy wariant silnika w BMW Serii 1. Oprócz subtelnych modyfikacji nadwozia i wnętrza, cały układ jezdny i kierowniczy zostały specjalnie dostrojone pod kątem charakterystyki auta przednionapędowego.

Tym samym BMW 128ti wyposażone jest w specjalnie dostrojony sportowy układ jezdny M Sport, obniżony o 10 milimetrów oraz układ BMW Performance Control. Specjalnie dostrojony układ kierowniczy zapewnia precyzyjne reakcje i bezpośrednią informację zwrotną.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Co więcej, BMW 128ti jest o około 80 kg lżejsze od BMW M135i xDrive z napędem na wszystkie koła, od którego przejmuje łożyska stabilizatorów i stabilizatory. Większe możliwości i radość z jazdy zapewnią z kolei, oferowane na życzenie bez dopłaty, sportowe opony. Co ważne, zgodne ze sportowymi osiągami samochodu będą – również przejęte od topowego modelu – standardowe sportowe hamulce M.

Nowy model trafi na rynek w listopadzie 2020 roku. Ceny na rynku niemieckim startują od 41,5 tys. euro, czyli około 186 tys. złotych.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA