[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


BMW 2 Gran Coupe – 5 najistotniejszych faktów

Aż dziwne, że BMW, marka znana z otwierania kolejnych nisz, przez lata pozwalała Mercedesowi CLA dzielić i rządzić. Ale właśnie naprzeciw modelu CLA Coupe parkuje seria 2 Gran Coupe. Oto, co trzeba o niej wiedzieć.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 91 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY
  1. Wymiary BMW 2 Gran Coupe

    W porównaniu do swojego głównego konkurenta, czyli Mercedesa CLA Coupe, 2 Gran Coupe jest autem wyraźnie mniejszym, i to biorąc pod uwagę każdy z czterech najważniejszych wymiarów. BMW 2 Gran Coupe mierzy 4,52 m długości (16 cm mniej niż CLA Coupe), jego osie są rozstawione od siebie na 2,67 m (w Mercedesie to 2,72 m), ma też węższe (o 3 cm) i niższe (o niespełna 2 cm) nadwozie. Efekt tego jest łatwy do przewidzenia – do bagażnika „wlejemy” maksymalnie 430 litrów, zaś do tego w CLA o 30 litrów więcej. BMW broni się natomiast przestrzenią z tyłu – pod tym względem nie ma się czego wstydzić, poza tym, że osoby o wzroście powyżej 180 cm, a dokładnie ich głowy, będą służyć za podpórkę dachu. Miejsca na stopy i kolana natomiast nie brakuje, nawet jeśli z przodu usiądą wyżsi pasażerowie.




    REKLAMA
  2. Silniki BMW 2 Gran Coupe

    Tu sytuacja jest wyjątkowo nieskomplikowana, przynajmniej do momentu, kiedy zadebiutują kolejne, „zelektryfikowane” wersje 2 Gran Coupe. Na dziś do wyboru są dwie jednostki benzynowe i jeden diesel. Podstawowy model napędzany jest przez 3-cylindrowy silnik 1.5 turbo o mocy 140 KM (218i). Tej wersji podczas pierwszych jazd akurat nie posmakowaliśmy, bo BMW udostępniło wyłącznie mocniejsze warianty – 220d (2.0 diesel, 190 KM) oraz M235i xDrive (2.0 turbo benzyna, 306 KM). O dieslu można by pisać wiele, natomiast najważniejsze jest to, że to w tej chwili prawdopodobnie najlepszy wysokoprężny silnik świata o pojemności około 2 litrów. Kultura pracy, chęć do nabierania obrotów, ekonomia jazdy, dynamika - tu po prostu wszystko się zgadza. Klasyczny sprint na setkę zajmuje tej wersji jedynie 7,5 s, a w codziennej jeździ zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 6 l. Nam, podczas dynamicznych jazd po górskich drogach oraz w ruchu miejskim, komputer pokazał średnie spalanie na poziomie 6,7 l/100 km. Z innej bajki jest oczywiście benzynowy silnik 2.0 turbo z wersji M235i. Typowo dla BMW uwielbia wysokie obroty, można go kręcić do 6500 obr/min, błyskawicznie reaguje na gaz i gdy trzeba potrafi napędzić 2 Gran Coupe od 0 do 100 km/h w 4,9 s.

  3. BMW 2 Gran Coupe na drodze

    Już na pierwszych kilku zakrętach 2 Gran Coupe udowadnia to, co było do przewidzenia. Pod względem ostrości prowadzenia, przyczepności, stabilności, neutralnych reakcji na zmiany obciążenia, słowem wszystkiego tego, co wiąże się z czystą jazdą, nie ma w tej chwili na świecie lepszego samochodu kompaktowego (obok równie doskonałej serii 1). Twórcy 2 Gran Coupe chcieli, by ten model, w stosunku do „jedynki”, był nieco bardziej komfortowy, więc być może ułamek ostrości reakcji poświęcono właśnie na rzecz lepszego resorowania. Nie zmienia to faktu, że po przejechaniu dowolnej drogi, a im bardziej krętej, tym lepiej, to właśnie z 2 Gran Coupe człowiek wysiada z najszerszym uśmiechem. Przy czym nawet w twardym trybie tłumienia amortyzatorów auto nie staje się „deską” zachowując rozsądny poziom komfortu.



  4. BMW 2 Gran Coupe – cechy praktyczne

    Wiemy już, że z tyłu w 2 Gran Coupe podróż wytrzymają nawet dorośli, wiemy też, że bagażnik, choć mniejszy niż u głównego konkurenta, ma pojemność większą niż te w większości kompaktów. Poza tym przewóz bagaży w nim ułatwi podwójna podłoga z możliwością postawienia „ściany” oraz rozkładane tylne siedzenia (40:20:40). W środku nie brakuje też schowków, są porty USB i dla właścicieli starszych i nowszych smartfonów (USB-C), jest też sprytna półka z funkcją ładowania indukcyjnego, z której telefon nie wyleci przy pierwszym lepszym hamowaniu albo ostrzejszym wejściu w zakręt.



  5. Ceny BMW 2 Gran Coupe

    Podstawowy model 218i wyceniono na 121 900 zł, droższy, rzecz jasna, jest 190-konny diesel 220d (157 500 zł), a ofertę zamyka M235i xDrive za 214 700 zł. Tu znów warto spojrzeć na ceny najbliższej konkurencji – CLA 180 kosztuje co najmniej 126 500 zł, CLA 220 d ceni się na 167 200 zł, a za wersję „light” AMG 35 trzeba wyłożyć 216 500 zł. Zatem w każdym przypadku droższy jest Mercedes.

Zobacz także: jak jeździ nowy Ford Puma?

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA