10 kwietnia rozpoczną się targi motoryzacyjne AMI w Lipsku. Zapewne niejeden z naszych Czytelników będzie miał okazję obejrzeć tam na żywo nowe BMW serii 5 w wersji kombi. Dziś mamy dla Państwa pierwsze oficjalne materiały na temat tej wersji "piątki".
Nowe kombi ma o 60 litrów większy bagażnik, niż jego poprzednik - model E60. Kiedy złożymy tylną kanapę, 560 litrów zamienia się na 1670 litrów przestrzeni bagażowej. A kanapa dzielona w proporcach 40/20/40 pozwala na dowolne manewrowanie ilością miejsca na bagaż.
Od początku kombi dostępne będzie w czterech wariantach silnikowych. 520d będzie miało pod maską 2-litrowego, czterocylindrowego, turbodoładowanego diesla o mocy 181 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Auto z tym silnikiem ma przyspieszać do 100 km/h w 8,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 222 km/h. Wyposażone w system Start/Stop 520d ma spalać średnio 5,2 l/100 km, emitując 137 gramów CO2 na kilometr.
W 530d będziemy mieli do czynienia z sześciocylindrowym dieslem o mocy 242 KM i momencie obrotowym o wartości 540 Nm. Ta wersja pozwoli na przyspieszenie do setki w czasie 6,4 sekundy i rozwinie prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczenie elektroniczne). Dzięki nowym wtryskiwaczom piezoelektrycznym auto ma palić średnio 6,3 l/100km i emitować 165 gramów CO2 na kilometr.
Benzynowa wersja 523i będzie miała 201 KM mocy i 270 Nm momentu obrotowego. Auto w tej wersji będzie przyspieszać do 100 km/h w 8,2 sekundy, a jego prędkość maksymalną również ograniczono do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynieść 7,8 l/100km, a emisja CO2 - 183 g/km.
Najmocniejszym modelem w gamie ma być 535i z trzylitrowym benzyniakiem o mocy 302 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Pierwszą setkę zaliczać ma w 6 sekund, ale nie pojedzie szybciej, niż wspomniane wyżej 523i i 530d. Z montowaną w opcji ośmiobiegową skrzynią automatyczną (seryjnie we wszystkich wersjach montowany będzie sześciobiegowy manual), 535i ma palić 8,5 l/100km i emitować 197 gramów CO2 na kilometr.
Oczywiście jak we wszystkich wprowadzanych w ostatnich czasach modelach, w "piątce" kombi nie mogło zabraknąć filozofii EfficientDynamics. Objawia się ona przez zastosowanie systemu Start/Stop, układu odzyskiwania energii w czasie hamowania, aktywnych elementów aerodynamicznych i opon o obniżonych oporach toczenia.
Z ciekawostek warto wymienić jeszcze dostępny w opcji system czterech skrętnych kół, pozwalający na zmniejszenie średnicy zawracania.
Kombi wjedzie do salonów w Europie we wrześniu bieżącego roku.
Komentarze
~Eddie, 2010-03-15 16:06:05
Pink, 2010-03-15 13:32:53
esper, 2010-03-15 08:56:33
auto motor i sport, 2010-03-15 08:52:50
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?