REKLAMA

BMW 545e xDrive – topowa hybryda plug-in

BMW Serii 5 z napędem hybrydowym plug-in nazywa się 545e xDrive. Wiemy już nie tylko jak wygląda, ale przede wszystkim co pracuje pod jego maską.

BMW 545e xDrive jest topowy modelem spośród wszystkich hybrydowych wersji plug-in bawarskiego producenta. Z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym, dodatkowym motorem elektrycznym i napędem na wszystkie koła luksusowa hybryda oferuje zarówno oszczędną jazdę, jak i typową dla BMW dynamikę.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Pięć hybryd plug-in w Serii 5

Dzięki rozszerzeniu z dwóch do pięciu modeli plug-in nowe BMW Serii 5 będzie oferować najszerszą gamę pojazdów PHEV w palecie modeli BMW Group. Zobaczmy, co mamy do tej pory – są to modele o oznaczeniu 530e.

Modele hybrydowe plug-in BMW 530e napędza układ BMW eDrive najnowszej generacji, w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Od lipca 2020 r. w ofercie jest nowe BMW 530e Limuzyna oraz nowe BMW 530e xDrive Limuzyna. W listopadzie 2020 r. zadebiutuje nowe BMW 530e Touring oraz nowe BMW 530e xDrive Touring. Ale oto nadchodzi prawdziwa wisienka na torcie.

BMW 545e xDrive – napęd z górnej półki

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna napędza synchroniczny silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM) połączony z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym z BMW TwinPower Turbo o mocy 286 KM, co daje łączną moc systemową 290 kW (394 KM).

Moc przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię Steptronic i rozdzielana na wszystkie koła przez inteligentny napęd BMW xDrive. Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 600 Nm, co pozwala na uzyskiwanie sportowych osiągów.

REKLAMA

REKLAMA

Prędkość maksymalna to 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h. Nowe BMW 545e xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s. Jest to więc zdecydowanie najbardziej dynamiczna wersja pośród sześciocylindrowych hybryd plug-in BMW.

Napęd BMW 545e xDrive umożliwia jazdę na samym napędzie elektrycznym w ruchu miejskim, ekonomiczne dojazdy z domu do pracy, a także dynamiczną jazdę i wygodne podróże na długich dystansach. Przy zasięgu w trybie elektrycznym wynoszący 54–57 km i średnim zużyciu paliwa na poziomie 2,4–2,1 l/100 km auto okazuje się być bardzo uniwersalne i oszczędne na co dzień.

Najnowszy model hybrydowy plug-in BMW Serii 5 wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy 400 V umieszczony pod tylną kanapą. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 410 litrów możliwości transportowe BMW 545e xDrive są nieznacznie mniejsze, niż w przypadku wersji benzynowej czy wysokoprężnej.

Na koniec ciekawostka, którą znamy już choćby z elektrycznego BMW iX3, pokazanego niedawno. Jest to owoc współpracy ze światowej sławy kompozytorem Hansem Zimmerem, który skomponował tzw. „odgłos gotowości do jazdy”, który rozlega się po naciśnięciu przycisku start/stop.

Ceny nowego BMW 545e xDrive poznamy niebawem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA