BMW Alpina B5 GT – najmocniejsza „piątka” na pożegnanie

Alpina prezentuje najnowsze dzieło, którym jest model B5 GT. To w pewnym sensie pożegnanie z obecnym BMW 5 przed prezentacją nowej generacji. Auto powstanie w liczbie 250 sztuk.

BMW Alpina B5 GT fot. materiały prasowe
BMW Alpina B5 GT
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Alpina trafi niebawem pod skrzydła BMW, ale te zmiany wejdą w życie dopiero od 2026 roku. Do tego czasu wszystko zostaje po staremu, a nowe modele nadal powstają w Buchloe. Tak też jest w przypadku najnowszego dzieła manufaktury – B5 GT. To ściśle limitowany model, dostępny w wersjach sedan i kombi, a napędzany najmocniejszym silnikiem w gamie Alpiny.

BMW Alpina B5 GT – napęd i osiągi

Pod maską Alpiny B5 GT pracuje dobrze znana jednostka V8 twin turbo o pojemności 4,4 litra, tyle że na potrzeby Alpiny odpowiednio podrasowana. W przypadku modelu B5 GT silnik generuje moc 634 KM i moment obrotowy aż 850 Nm, co oznacza wzrost o 13 KM i 50 Nm względem tego samego silnika, tyle że w wydaniu BMW. Tak podkręcona Alpina potrafi przyspieszyć do setki w zaledwie 3,4 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się aż do 330 km/h. Kombi potrzebuje niewiele więcej czasu na przyspieszenie do 100 km/h – robi to w 3,6 sekundy, jak również rozpędza się do niewiele mniejszej prędkości maksymalnej 322 km/h.

BMW Alpina B5 GTfot. materiały prasowe
BMW Alpina B5 GT

Siły napędowe Alpiny B5 GT przenoszone są za pośrednictwem zaktualizowanej skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach, a w panowaniu nad potężną mocą i momentem obrotowym pomaga nie tylko doskonale dopracowane zawieszenie, oferujące ponadprzeciętny, typowy dla Alpiny sportowy luksus, ale także mocne hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami. Tarcze na przednich kołach mają aż 15,5 cala średnicy.

BMW Alpina B5 GT – nadwozie i wnętrze

Alpina tradycyjnie przygotowała wysmakowany pakiet stylistyczny, który wyróżnia się tytanowymi końcówkami wydechu czy pięknymi 20-calowymi felgami o typowym dla Alpiny wzorze. Patrząc na zdjęcia, widzimy też charakterystyczne kolory nadwozia, jak ciemna zieleń i granat, ale zamówić można także niestandardowe barwy o nazwach Arctic Race Blue, Petrol Mica, Verde British Racing, Chalk, Imola Red oraz Daytona Violet. W kabinie znajdziemy standardowo tapicerkę ze skóry Nappa, ale w opcji zamówić można skórę Merino. Wisinką na torcie jest wykończenie poszczególnych elementów kabiny eleganckim drewnem orzechowym.

BMW Alpina B5 GTfot. materiały prasowe
BMW Alpina B5 GT

Zamówienia na BMW Alpinę B5 GT startują już teraz, z dostawami planowanymi na lipiec 2023 roku. Wersja B5 gT sedan wyceniony jest w Niemczech na kwotę 145 500 euro, natomiast B5 GT kombi kosztuje niewiele więcej, bo cennik zaczyna się od 148 500 euro. Wszystkie ceny zawierają 19 proc. VAT i dotyczą rynku niemieckiego, ale ma to mniejsze znaczenie wobec faktu, że im dłużej będziecie się zastanawiać nad kwotami do wydania, tym mniejsze szanse, żeby załapać się na własną Alpinę B5 GT. Jak wspomnieliśmy, powstanie zaledwie 250 sztuk i spora liczba z nich została już zamówiona.

Zobacz także: Alpina - historia wyjątkowej manufaktury samochodowej

REKLAMA