[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.4

BMW Concept 4 (Frankfurt 2019)

Na salonie samochodowym we Frankfurcie wiele kontrowersji wzbudza BMW Concept 4, będący zapowiedzią modeli M3 i M4.

BMW Concept 4 (Frankfurt 2019) BMW Concept 4 (Frankfurt 2019)

BMW Concept 4 pokazany na trwających obecnie targach motoryzacyjnych we Frankfurcie jest samochodem koncepcyjnym, zapowiadającym nową generację modeli M3 oraz M4. Wszystko byłoby naprawdę dobrze, gdyby nie wygląd przodu. Ale może tak właśnie miało być – żeby ludzie o tym mówili. Bo mówią, i to dużo.

BMW Concept 4 – nadwozie

Ostatnio prezentowane modele, jak nowe BMW X7 czy BMW Serii 7, zasłynęły swoim wyglądem, a zwłaszcza gigantycznych rozmiarów grillem w charakterystycznym dla marki kształcie „nerek”.

Opinie na ten temat są podzielone, ale przeważają jednak słowa krytyki, pojawiają się prześmiewcze memy pokazujące, że kolejna generacja będzie miała z przodu już tylko grill, bo zabraknie miejsca na reflektory.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

BMW Concept 4 (Frankfurt 2019) BMW Concept 4 (Frankfurt 2019)

BMW nic sobie z tego jednak najwyraźniej nie robi. Wystarczy spojrzeć na pokazywany właśnie we Frankfurcie BMW Concept 4. O ile sylwetka auta wygląda lekko, jest po prostu piękna, klasyczna i przyjemna dla oka, a tył z nieco przesadzonym dyfuzorem, ale harmonijnie narysowanymi światłami i mocnym wcięciem na linii lamp daje nadzieję na dobrze skrojone BMW M3 i M4, tak przód... No cóż. Sami zobaczcie.

Producent twierdzi, że duży grill jest nawiązaniem do pionowego układu nerek z klasycznych modeli BMW 328 czy BMW E9 3.0 CSi. Nawiązanie godne podziwu, ale dlaczego muszą być one tak wielkie? Złośliwi twierdzą, że przypominają zęby królika. My nie idziemy tak daleko, mając jedynie nadzieję, że jednak ktoś ten rozrost nerek w końcu zatrzyma i do czasu prezentacji produkcyjnych wersji M3 i M4 zostaną one „zoptymalizowane”.

Zobacz także: tak wygląda terenowe Audi przyszłości

BMW Concept 4 (Frankfurt 2019) BMW Concept 4 (Frankfurt 2019)

Ale wielkie nerki to nie wszystko, bo kiedy już wzrok przyzwyczai się do tego widoku, zauważy wcale nie mniejsze wloty powietrza po bokach przedniego zderzaka. Te jednak nie kłują w oczy tak bardzo, bo przecież silnik i hamulce wyczynowych aut trzeba jakoś schłodzić. Dobrze za to wyglądają wąskie klosze laserowych reflektorów, które są przeciwwagą dla mocno eksponowanego grilla.

Dobrze, zostawmy już przód auta w spokoju. Jeszcze jeden rzut oka pozwoli zauważyć bardzo ładnie skrojone 21-calowe felgi z pięcioma podwójnymi, solidnymi szprychami oraz brak lusterek bocznych, zastąpionych coraz popularniejszymi ostatnio wąskimi kamerami. Wszystko to daje bardzo smakowity efekt końcowy.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

BMW Concept 4 (Frankfurt 2019) BMW Concept 4 (Frankfurt 2019)

Nowe BMW M3 i M4 – silnik

Jeśli chodzi o wnętrze, jest ono niedostępne, bo model koncepcyjny koncentruje się wokół designu nadwozia. Wiemy za to, jaki silnik zostanie wykorzystany do napędzania przyszłych modeli BMW M3 i BMW M4.

Według zapewnień producenta, jakie usłyszeliśmy podczas prezentacji na salonie we Frankfurcie, pod maskę obu tych sportowych aut trafią jednostki napędowe pochodzące z obecnych modeli BMW X3 M oraz BMW X4 M.

Mowa o trzylitrowym, sześciocylindrowym, rzędowym silniku benzynowym, który generuje moc 479 KM i 598 Nm momentu obrotowego, a w pakiecie Competition nawet 510 KM. Z takim zapasem mocy szykuje nam się para prawdziwych drogowych bestii.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij