BMW M135i xDrive po zmianach. Jeździ i brzmi lepiej

BMW M135i xDrive nie zmieniło się z zewnątrz, poza nowymi kolorami lakieru, ale nie dość, że lepiej brzmi, to udoskonalony został także jego układ jezdny.

BMW M135i xDrive facelift 2021 fot. materiały prasowe
BMW M135i xDrive facelift 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Przeprowadzonym właśnie face liftingiem topowej wersji BMW Serii 1 bawarski producent odpowiada na niedawne premiery innych hot-hatchy, jak Audi S3 czy Volkswagen Golf R, a także na szykowane zmiany w Mercedesie-AMG A35. „Jedynka” wciąż nie zasłużyła sobie co prawda na nazwanie jej M1, ale i bez tego radzi sobie świetnie. A po zmianach ma to robić jeszcze lepiej. Znaczy szybko i zwinnie jeździć, oczywiście.

REKLAMA

BMW M135i xDrive facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW M135i xDrive facelift 2021

Zaczynając od zmian wizualnych, musimy ograniczyć się właściwie do nowych kolorów lakieru, w tym widocznym na zdjęciach prasowych kolorze Sao Paulo Yellow. W ofercie pojawiły się oprócz niego jeszcze Frozen Pure Grey (zapewne odcień szarości) oraz Frozen Orange (wiadomo, pomarańczowy).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Zanim przejdziemy do modyfikacji układu jezdnego, musimy wspomnieć o innej rzeczy. Dość kontrowersyjnej, ale co tam. Liczy się efekt końcowy. Chodzi o poprawienie brzmienia silnika. Tyle że BMW zrobiło to po linii najmniejszego oporu, czyli nie dzięki mechanicznym modyfikacjom wydechu, a po prostu kierując nowy, bardziej podrasowany dźwięk, poprzez głośniki. Jak to brzmi na żywo, przekażemy wam, kiedy tylko testowy egzemplarz wpadnie do nas na redakcyjny test.

BMW M135i xDrive facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW M135i xDrive facelift 2021

Wreszcie modyfikacje zawieszenia i napędu. Silnik pozostaje ten sam, a więc turbodoładowany, czterocylindrowy motor o pojemności 2 litrów. Moc 306 KM i moment obrotowy 450 Nm przenoszone są na cztery koła, pozwalając przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 250 km/h.

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Poprawę prowadzenia uzyskano dzięki zmianie kąta nachylenia kół przednich, co pozwala lepiej rozprowadzać poprzeczne siły w czasie dynamicznego pokonywania zakrętów. Nowe są także mocowania tylnego zawieszenia, a sprężyny i amortyzatory mają zmodyfikowaną charakterystykę.

BMW M135i xDrive facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW M135i xDrive facelift 2021

BMW M135i xDrive po zmianach pojawi się w ofercie niebawem i wtedy też poznamy ceny, ale te z pewnością przekraczać będą 200 tys. złotych. Za mniejsze pieniądze (okolice 175 tys. złotych) dostać można nieco tylko wolniejszy wariant BMW 128ti, który z tego samego silnika wyciska moc 265 KM i do setki przyspiesza w 6,1 sekundy. No i przede wszystkim napędzany jest nie na obie, a na jedną oś. Do tego przednią.

Zobacz także: test porównawczy minionych generacji BMW M135i oraz Audi S3

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA