REKLAMA

BMW M2 CS – supermocne coupe za pół miliona

BMW M2 CS pojawiło się jeszcze w 2019 roku na salonie w Los Angeles. Teraz producent wypuścił sporo nowych zdjęć prosto z toru Sachsenring.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

BMW M2 CS jest samochodem bardzo niedzisiejszym, ale w tym pozytywnym sensie. Zamiast troski o niską emisję, elektryfikację napędu, czy dławienie silnika kolejnymi kagańcami, dostajemy auto mocne, szybkie, surowe i tak analogowe, jak to tylko możliwe.

Czym jest BMW M2 CS? Można powiedzieć, że mocniej odchudzoną i dodatkowo wzmocnioną wersją i tak już przecież „hardkorowego” M2 Competition. Tutaj dostaniemy nie tylko mocniejszy silnik, niższą masę i lepsze czasy przyspieszeń. Jest też rasowo brzmiący sześciocylindrowy motor, który kipi mocą, analogowe zegary i klasyczny hamulec ręczny, a także napęd na tył. Czego chcieć więcej?

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Zanim zaprosimy was do galerii zdjęć, wypuszczonych właśnie przez producenta, a wykonanych podczas sesji na torze wyścigowym Sachsenring, przypomnijmy pokrótce, czym dysponuje ten limitowany do 2200 egzemplarzy i kosztujący w Polsce od około 450 tys. złotych samochód.

BMW M2 CS

BMW M2 CS – silnik i napęd

Pod maską BMW M2 CS pracuje potężna maszyneria. Sześciocylindrowy motor TwinPower Turbo, który z pojemności trzech litrów wyciska moc 450 KM (o 40 KM więcej niż w M2 Competition) i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Jednostka napędowa może przekazywać moc na tylną oś za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Z tą pierwszą przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,2 sekundy, natomiast automat robi to jeszcze szybciej - „setka” na liczniku pojawia się już po równo 4 sekundach.

Maksymalna prędkość, jaką rozwija BMW M2 CS, to solidne 280 km/h. Prędkość ta dostępna jest po wykupieniu pakietu M Driver i jest ograniczona elektronicznie do tej wartości. Moc 450 KM i obniżona masa pozwoliłyby pojechać jeszcze szybciej.

REKLAMA

REKLAMA

BMW M2 CS – lżej i lepiej

BMW M2 w wersji CS zostało, jak wspomnieliśmy wcześniej, dodatkowo odchudzone w stosunku do BMW M2 Competition. Nowa karbonowa maska silnika jest lżejsza o 50 proc. Ma dodatkowy, charakterystyczny, centralny wlot powietrza, który nie tylko poprawia chłodzenie jednostki napędowej, ale zwiększa przy okazji docisk aerodynamiczny, niezbędny przy wysokich prędkościach.

BMW M2 CS

Kolejnym elementem odchudzającym BMW M2 CS jest dach, wykonany z tworzywa sztucznego, wzmocnionego włóknem węglowym. Poza tym wersja CS jest pod względem stylistyki dodatkowo podrasowanym BMW M2 Competition. Z przodu pojawił się nowy splitter, a na pokrywie bagażnika zamontowano lotkę, która ma za zadanie zwiększyć docisk aerodynamiczny na tylnej, napędzanej osi.

W kabinie znajdziemy natomiast lekkie, kubełkowe fotele sportowe M z BMW M4 CS, ze zintegrowanymi zagłówkami i paskami BMW M, oparcia w skórze Merino i alcantarze z kontrastującym czerwonym stebnowaniem. Opcjonalnie dostępna będzie sportowa kierownica M obita alcantarą, z czerwonym oznaczeniem na godzinie 12.

Uwagę zwracają też klasyczne, analogowe zegary oraz dźwignia hamulca ręcznego. Oba elementy coraz rzadziej spotykane w nowych samochodach, wypierane przez wyświetlacz i przycisk elektrycznego hamulca postojowego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA