BMW oferuje modele z serii CS od czasów wersji E9. Poprzednie wcielenie M3 CS debiutowało w roku 2017, zatem oczekiwanie było długie, ale warte każdego dłużącego się miesiąca. Oto bowiem model, z którym mamy do czynienia teraz, prezentuje całą kwintesencję odmian Clubsport, a do tego oferuje lepszą niż wcześniej trakcję, za sprawą seryjnego napędu xDrive. Ważne jednak jest także to, co pod maską. Zajrzyjmy więc i tam.
BMW M3 CS – silnik, napęd, osiągi
Wyższa moc, niższa masa – taka formuła daje nowemu BMW M3 CS ponadprzeciętne właściwości jezdne. Napęd zapewnia specjalnie zmodyfikowana wersja wysokoobrotowego 6-cylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo opracowanego do BMW M3 i BMW M4. Na bazie tego trzylitrowego silnika stworzono też jednostkę napędową BMW M4 GT3, które w sezonie 2022 od razu zdobyło zwycięstwo w mistrzostwach DTM.

Silnik nowego BMW M3 CS jest konsekwentnie nastawiony na pracę z dużym obciążeniem i na maksymalne oddawanie mocy. Jego wysoki potencjał pozwolił na podniesienie mocy maksymalnej o 30 kW (40 KM) do 405 kW (550 KM) w porównaniu z jednostką napędową BMW M3 Competition z napędem M xDrive. Główną modyfikacją jest przy tym zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania z obu turbosprężarek mono scroll z 1,7 do 2,1 bara oraz specjalny program sterownika silnika.
Również charakterystyczne dla tego modelu jest twardsze mocowanie silnika, które zapewnia bardzo sztywne połączenie jednostki napędowej z konstrukcją pojazdu. Skutkiem tego jest jeszcze szybsza reakcja silnika i bezpośrednia transmisja napędu. Silnik nowego BMW M3 CS osiąga maksymalny moment obrotowy 650 Nm już od 2750 aż do 5950 obr/min. Maksymalną moc uzyskuje przy 6250 obr/min, a odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr/min.

Moc silnika nowego BMW M3 CS przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic obsługiwaną charakterystyczną dla M dźwignią biegów na konsoli środkowej oraz karbonowymi łopatkami na kierownicy. Przycisk Drivelogic w dźwigni biegów pozwala na zmianę charakterystyki zmiany biegów. Do wyboru jest ustawienie komfortowe, sportowe oraz zoptymalizowane do jazdy na torze wyścigowym.