REKLAMA

BMW M3 i M4 w wersji Competition z napędem xDrive

Zgodnie z zapowiedzią BMW wprowadza napęd czterech kół xDrive do modeli M3 Competition i M4 Competition. Na rynku oba modele pojawią się w lipcu tego roku.

BMW M3 i M4 Competition xDrive fot. materiały prasowe
BMW M3 i M4 Competition xDrive
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 119 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Kilka miesięcy po rozpoczęciu sprzedaży nowego BMW M3 i BMW M4, marka BMW M GmbH rozszerza ofertę o wersje z napędem na wszystkie koła M xDrive. W nowych modelach moc 510-konnego 6-cylindrowego silnika rzędowego o momencie obrotowym 650 Nm jest przekazywana na wszystkie koła za pomocą 8-stopniowej skrzyni Steptronic M z układem Drivelogic. System M xDrive, za pomocą elektroniczne sterowanego sprzęgła wielotarczowego w przekładni rozdzielczej, rozdziela moment obrotowy bezstopniowo i w pełni adaptacyjnie pomiędzy przednie a tylne koła.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Przeniesienie napędu na mechanizm różnicowy przedniej i tylnej osi odbywa się przez wały przegubowe, które zostały zaprojektowane specjalnie do BMW M3 Competition z M xDrive oraz BMW M4 Competition z M xDrive, podobnie jak wały zdawcze przenoszące moment obrotowy na koła. Typowe dla M jest większe przeniesienie napędu na tylne koła. Podczas normalnej jazdy cała siła napędowa przekazywana jest na tylne koła, a przód dołącza się przy utracie przyczepności. Co więcej, charakterystyka napędu i dostępne tryby, o których za moment, pozwalają na pokonywanie zakrętów w kontrolowanym poślizgu.

Poprawa trakcji, stabilności jazdy, zwinności i dynamiki związana z zastosowaniem napędu na wszystkie koła M xDrive oraz aktywnego mechanizmu różnicowego M przekłada się również na lepsze osiągi. BMW M3 Competition xDrive oraz BMW M4 Competition xDrive przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy. Tym samym o 0,4 sekundy pokonują modele Competition z tylnym napędem.

BMW M3 i M4 Competition xDrivefot. materiały prasowe
BMW M3 i M4 Competition xDrive

REKLAMA

REKLAMA

Trzy tryby M xDrive

System M xDrive daje kierowcy możliwość wyboru jednego z kilku trybów pracy napędu. W ustawieniu podstawowym 4WD napęd na wszystkie koła zapewnia maksymalną trakcję, z odczuwalną przewagą przeniesienia mocy na tylne koła. W trybie 4WD Sport z kolei większa część momentu obrotowego przekazywana jest na tylne koła, co zwiększa zwinność samochodu i umożliwia jazdę w kontrolowanym drifcie.

Ponadto przy wyłączonym układzie DSC dostępny jest tryb 2WD. W tym ustawieniu napędzane są wyłącznie tylne koła, których trakcję – tak jak w modelach z czystym napędem tylnym – można precyzyjnie ustawić w 10 stopniach za pomocą opcjonalnego układu kontroli trakcji M. Przy takim sposobie transmisji napędu i bez interwencji systemu regulacji układu jezdnego doświadczeni kierowcy mogą cieszyć się czystymi wrażeniami z jazdy i doskonalić swoje umiejętności za pomocą opcjonalnego M Drift Analyser.

BMW M4 Competition xDrivefot. materiały prasowe
BMW M4 Competition xDrive

Preferowany tryb M xDrive można zdefiniować i zapisać wraz z ustawieniami charakterystyki silnika, mapy amortyzatorów, charakterystyki układu kierowniczego, układu hamulcowego i innych parametrów w dwóch indywidualnych konfiguracjach M Drive M1 i M2. Ustawienia można w każdej chwili aktywować przez naciśnięcie jednego z dwóch przycisków M na kierownicy.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA