Przez cały ten okres dostępne były zaledwie cztery generacje M3. Zaczęło się od E30. Pierwsze oficjalne dane zostawiały konkurencję daleko w tyle. 2,3-litrowa, czterocylindrowa jednostka napędowa dostarczała moc 200 KM przy 6750 obr/min i moment obrotowy 240 Nm osiągany od 4750 obr/min - pozwalało jej to na rozpędzenie auta do pierwszej setki w 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła wówczas 230 km/h, przy masie własnej 1200 kg.
Dla porównania, produkowane od 2007 roku E92 posiada dwa razy więcej cylindrów i niemal dwukrotnie większą pojemność skokową - 4,0-litrowy silnik V8 osiąga moc 420 KM przy 8300 obr/min, a moment obrotowy wzrósł do 400 Nm od 3900 obr/min. E92 waży 1580 kg i co ciekawe, w stosunku do E30, ma zmniejszony zbiornik paliwa o 7 litrów.
Zobacz jak zmieniały się kolejne generacje M3:
E30 M3 (1986-1990)
Silnik: 2,3-litra czterocylidrowy
Moc: 200 KM przy 6750 obr/min
Moment obrotowy: 240 Nm od 4750 obr/min
Waga: 1200kg (Coupé)
0-100km/h: 6,7 sekundy
E36 M3 (1992-1999)
Silnik: 3,0-litry sześciocylidrowy
Moc: 286 KM przy 7000 obr/min
Moment obrotowy: 320 Nm od 3600 obr/min
Waga: 1460kg (Coupé)
0-100km/h: 6,0 sekund
E46 M3 (2000-2006)
Silnik: 3,2-litra sześciocylidrowy
Moc: 343 KM przy 7900 obr/min
Moment obrotowy: 365 Nm od 4900 obr/min
Waga: 1200kg (Coupé)
0-100km/h: 5,2 sekundy
E92 M3 (2007-?)
Silnik: 4,0-litry V8
Moc: 420 KM przy 8300 obr/min
Moment obrotowy: 400 Nm od 3900 obr/min
Waga: 1580kg (Coupé)
0-100km/h: 4,8 sekundy (przy manualnej przekładni)
Komentarze
auto motor i sport, 2010-07-13 09:07:14
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?