BMW M3 od AC Schnitzer. Majstersztyk

Dawno nie mieliśmy tak mocnej przeróbki w wydaniu AC Schnitzer, nadwornego tunera aut BMW. Oto przed państwem, BMW M3 po solidnym tuningu.

AC Schnitzer BMW M3 Competition fot. materiały prasowe
AC Schnitzer BMW M3 Competition
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowa generacja BMW M3 wjechała na rynek w wielkim stylu, choć kwestie estetyczne związane z przerośniętym grillem zepchnęły na dalszy plan dane techniczne. Minęły kolejne tygodnie, nam się już te wielkie nerki opatrzyły, i w tym właśnie momencie pojawia się ona. Tuningowa bestia i najmocniejsze M3, jakie wyjechało z warsztatów AC Schnitzera.

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi

Zacznijmy od napędu. Bazą dla przeróbki było najmocniejsze seryjne M3 – BMW M3 Competition, którego rzędowa „szóstka” generuje moc 510 KM i moment obrotowy 650 Nm. Kilka „magicznych” sztuczek speców od tuningu i już mamy maksymalnie 590 KM i aż 750 Nm. Co ważne, na wszystko dają aż 4-letnią gwarancję.

AC Schnitzer BMW M3 Competitionfot. materiały prasowe
AC Schnitzer BMW M3 Competition

Osiągów po wzmocnieniu silnika nie znamy, ale na pewno jest o wiele szybciej i o wiele dynamiczniej. Zwłaszcza że cały rozbudowany pakiet pozostałych zmian nadąża za przyrostem mocy. Nawet wydech brzmi jeszcze lepiej niż w serii, bo został podrasowany, a po obu stronach tyłu pojawiły się podwójne karbonowe końcówki.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Jeśli chodzi o wygląd auta, przyznamy że patrząc od przodu, pomyśleliśmy że ten samochód wygląda jak myśliwiec szykujący się do lotu. Ale spokojnie, wszystkie te dodatkowe lotki i spoilery nie tylko nie pozwolą mu odlecieć, ale wręcz przeciwnie – dociskają auto do drogi. Sam tylny spoiler, którego wygląd jest bodaj najsłabszym punktem przeróbek, wraz z funkcjonalnym dyfuzorem dodaje aż 70 kg docisku. Do tego spoiler dachowy przyciska pojazd do drogi z „siłą” 20 kg, a sam przedni splitter przy prędkości 200 km/h dodaje 40 kg docisku.

AC Schnitzer BMW M3 Competitionfot. materiały prasowe
AC Schnitzer BMW M3 Competition

AC Schnitzer to także przeróbki zawieszenia. Przód siedzi o 15-20 mm niżej niż w modelu seryjnym, a zestaw nowych sprężyn i amortyzatorów pozwala regulować siłę odbicia i kompresji. Ale co ważne, inżynierowie chcieli uniknąć zbyt mocnego utwardzenia, wychodząc z założenia, że „lepiej szybko, niż twardo”. Efektem jest zawieszenie, które dobrze reaguje na zmiany obciążenia i pozwala na delikatną podsterowność na limicie.

Zmiany zaproponowane przez AC Schnitzer to także wnętrze, ale zamiast się rozpisywać, odsyłamy was do galerii zdjęć. Dajcie znać, czy taka przeróbka M3 wam odpowiada i co z tym tylnym spoilerem. Jest ok?

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA