[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

BMW M340d xDrive – diesel nie traci na atrakcyjności

BMW Serii 3 wzbogaciło się o nową wersję z mocnym silnikiem Diesla. Oto BMW M340d xDrive, dostępne jako sedan i kombi.

BMW M340d xDrive BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive oficjalnie zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie już 3 marca tego roku. Na półtora tygodnia przed premierą znamy już jednak niemal wszystkie szczegóły, na czele z danymi technicznymi.

BMW M340d xDrive – silnik

Najważniejsze w tym modelu kwestie to napęd i osiągi, jest to bowiem BMW oznaczone „magiczną” literą M, która zwiastuje ponadprzeciętne możliwości. I tak jest rzeczywiście, bo pracująca pod maską maszyneria generuje moment obrotowy na poziomie 700 Nm.

Dodajmy, że inżynierowie M GmbH zamontowali w BMW Serii 3 silnik Diesla. To 3-litrowej pojemności jednostka TwinPower Turbo, której sześć ustawionych w rzędzie cylindrów generuje nie tylko przyjemny dla ucha dźwięk, ale również moc 340 KM.

O momencie obrotowym już wspomnieliśmy, ale warto zauważyć, że konstruktorzy przyłożyli się do kwestii rozwijania mocy. Na dowód – przy 1750 obr./min silnik znajduje się już w maksimum wartości momentu obrotowego, natomiast maksymalna moc przy 4600 obr./min.

Jednostka napędowa, jak na obecne czasy przystało, została zelektryfikowana i jest miękką hybrydą. Wykorzystuje instalację o napięciu 48 volt i tzw. alternator odwracalny, czyli rozruszniko-alternator, który dodaje od siebie moc 11 KM, wspomagając silnik spalinowy w razie potrzeby.

Korzystając ze wszystkich dobrodziejstw techniki BMW M340d xDrive może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy w przypadku sedana i 4,8 sekundy dla wersji kombi.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

BMW M340d xDrive BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive – napęd

Mocny napęd nowych modeli BMW M oferowany jest w połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, specjalnie dostosowanym do tego modelu układem jezdnym oraz inteligentnym napędem na wszystkie koła.

Wyposażenie standardowe obu modeli – sedana i kombi – obejmuje ponadto sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym, sportowe hamulce M oraz sportowy mechanizm różnicowy M.

Opcjonalnie oferowany jest adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Regulacja amortyzacji dostosowuje się zarówno do stylu jazdy, jak i do stanu nawierzchni, odpowiednio dopasowując niezależnie od siebie odbicie i dobicie.

Charakterystykę amortyzacji można zmieniać przełącznikiem. W trybach SPORT i SPORT+ aktywowana jest charakterystyka przystosowana do dynamicznej jazdy. Różni się ona znacznie od bardziej komfortowego ustawienia amortyzatorów w trybach COMFORT i ECO PRO.

Oferowane w wyposażeniu standardowym sportowe hamulce M mają czterotłoczkowe zaciski stałe i tarcze o średnicy 348 mm na przedniej osi oraz jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze o średnicy 345 mm na tylnej osi. Lakierowane na niebiesko zaciski lakierowane z logo M są stylistyczną wisienką na torcie.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

BMW M340d xDrive BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive - wnętrze

Pas przedni, progi i tył obu modeli podporządkowane są funkcjom dostarczania powietrza oraz optymalnej aerodynamiki. BMW M340d xDrive Limuzyna ma również spojler tylny M w kolorze karoserii.

Inne charakterystyczne elementy stylistyczne w obu modelach to atrapa chłodnicy BMW ze stylizowaną siatką oraz trapezowe końcówki rur wydechowych. Znajdziemy tu również błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line oraz utrzymane w metalizowanym kolorze Cerium Grey lusterka zewnętrzne czy wstawki we wlotach powietrza w przednim zderzaku.

W kabinie standardowe sportowe fotele przednie obite są tapicerką M z Sensateku i Alcantary z kontrastującym pikowaniem w kolorze niebieskim. Sportowy charakter wnętrza zapewnia również antracytowa podsufitka BMW Individual, kierownica skórzana M z przyciskami wielofunkcyjnymi i łopatkami zmiany biegów, pedały M, dywaniki M i listwy ozdobne z aluminium Tetragon z listwami akcentowymi w perłowym chromie.

Ile kosztuje nowy model? BMW M340d xDrive będzie wycenione na kwotę zaczynającą się od ponad 283 tys złotych, czyli o około 6-7 tys. mniej niż benzynowe M340i xDrive.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA