REKLAMA

BMW M5 - oficjalna premiera po face liftingu

BMW M5 przeszło lekki face lifting, który dotknął niedawno również podstawowe modele Serii 5. Auto zyskało odświeżony wygląd, nowe kolory i 20-calowe felgi z BMW M8.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Niespełna miesiąc temu byliśmy świadkami premiery BMW Serii 5 po face liftingu, w której to uczestniczyliśmy w ramach prezentacji prowadzonej online. Najmocniejszą wersją odświeżonej Serii 5 był do tej pory model M550i, gdzie pracuje silnik V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 530 KM, pozwalający rozpędzić tę wersję od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Teraz jednak bardziej zamożni i żądni prawdziwie sportowych wrażeń klienci doczekali się na wisienkę na torcie, którą jest BMW M5. Zmiany w tym modelu nie są rewolucyjne, nie ma tutaj również ogromnych nerek, które niedawno zadebiutowały w BMW Serii 4 i wzbudziły niemało kontrowersji. Nowa M5 jest bardzo ładnie skrojonym sedanem o ponadprzeciętnych możliwościach.

BMW M5 2020 – nadwozie i wnętrze

Nowością w ofercie są kolory lakieru - szary Brands Hatch i czerwony metalizowany Motegi, a także lakiery BMW Individual - niebieski metalizowany „tanzanit II”, czerwony metalizowany „awenturyn II” i matowy metalizowany „mroźny bazalt”. „Szampański kwarc” metalizowany jest teraz oferowany jako „szary alwit metalizowany”.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Co poza tym? To co w zwykłej Serii 5, czyli lekki retusz kształtu grilla oraz wysmuklone reflektory, dodające charakteru. W odmianie M5 pojawiły się ponadto nowe zderzaki – z dużymi wlotami powietrza z przodu i efektownym dyfuzorem i dwiema podwójnymi końcówkami z tyłu.

Dla chętnych BMW dodało do opcji wyposażenia, znane z BMW M8, 20-calowe frezowane obręcze kół M Double Spoke w kolorze Orbit Grey. Z kolei w standardowych hamulcach M z pływającymi tarczami zaciski lakierowane na niebiesko są teraz dostępne również w błyszczącym kolorze czarnym lub czerwonym.

REKLAMA

REKLAMA

BMW M5 2020 – silnik i napęd

Pod maską BMW M5 pracuje ten sam, sprawdzony w bojach silnik V8 o pojemności 4,4 litra, który w podstawowym modelu M5 generuje moc 600 KM i moment obrotowy 750 Nm. Napęd przenoszony jest przez 8-stopniową skrzynię automatyczną na cztery koła, z przewagą tylnej osi i trybami 2WD, 4WD oraz 4WD Sport. W tym wydaniu BMW M5 przyspiesza do „setki” w 3,4 sekundy i rozpędza się do 250 km/h.

W ofercie jest też oczywiście wariant BMW M5 Competition, gdzie silnik podkręcono do 625 KM, pozostawiając 750 Nm momentu obrotowego. Przyrost mocy pozwolił skrócić czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,1 sekundy do 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna z pakietem M Driver wzrasta do 305 km/h.

Pozostając przy wersji Competition, otrzymała ona nowe amortyzatory z BMW M8 Gran Coupé oraz nowe zestrojenie układu jezdnego, które zapewniają BMW M5 Competition jeszcze lepsze prowadzenie podczas jazdy na limicie. BMW M5 Competition jest w porównaniu z BMW M5 o 7 mm niższe i ma zawieszenie zestrojone pod kątem bardziej skutecznego wykorzystania mocy na torze wyścigowym.

BMW M5 po face liftingu dostępne będzie od sierpnia, a ceny startują w Niemczech od 120 900 euro (ok. 540 tys. zł) za model M5 i 129 900 euro (ok. 580 tys. zł) za M5 Competition. Póki co zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć nowego BMW M5 Competition.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA