REKLAMA

BMW M550d – poczwórnie doładowany

Cztery, tak cztery, turbosprężarki wykorzystali inżynierowie BMW tworząc model M550d. Oto garść informacji na temat "emki z dieslem".

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Silnik w modelu poprzedniej generacji był 3-litrowym, rzędowym dieslem, który korzystał z trzech turbosprężarek. WM550d nowej generacji, dzięki czwartej turbosprężarce, 3-litrowy diesel może szczycić się mianem najmocniejszego 6-cylindrowego, wysokoprężnego silnika na świecie.

REKLAMA

Liczbowo przedstawia się on następująco: 400 KM (tyle co M5 kultowej generacji E39) przy 4400 obr/min oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 2000 obr/min (poprzednie M5 osiągało 680 Nm). W porównaniu do M550d poprzedniej generacji przybyło więc 19 KM oraz 20 Nm.

Nie dziwi więc fakt, że pod względem "sprawności" we wszystkich dyscyplinach M550d wyprzedza swojego poprzednika. Do setki przyspiesza w 4,4 s (4,6 s w wersji kombi) – to o 0,3 s szybciej niż dotychczas. Obecne M550d jest niemal tak samo szybkie jak zjeżdżające ze sceny M5, które od 0 do 100 km/h rozpędzało się w 4,3 s!

Producent obiecuje też, że średnia konsumpcja oleju napędowego wyniesie 5,9 l/100 km (6,2 w przypadku kombi). Pewnie tak – o ile będziemy jechać bardzo spokojnie poza miastem wieczorowa porą.

Podobnie jak wersja M550i "emka z dieslem" dostanie o 10 mm obniżone zawieszenie, które opcjonalnie może być adaptacyjne. Siła układu wspomagania będzie dobierana progresywnie, w zależności od prędkości.

Z zewnątrz model wyróżnia się innymi zderzakami, dyfuzorem tylnym, nowymi progami oraz delikatnym spojlerem na pokrywie bagażnika. W standardzie montowane będą 19-calowe obręcze, w opcji – 20-calowe. Ceny samochodu, który zadebiutuje jeszcze w tym roku, poznamy w najbliższych tygodniach.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA