[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.4

BMW Serii 1 (Frankfurt 2019)

BMW Serii 1 trzeciej generacji debiutuje w nowej odsłonie na salonie samochodowym we Frankfurcie. Tym razem, po raz pierwszy, z napędem na przednią oś.

BMW Serii 1 (Frankfurt 2019) BMW Serii 1 (Frankfurt 2019)

BMW Serii 1 to kompaktowy model bawarskiej marki, który zadebiutował 15 lat temu i przez dwie kolejne generacje był samochodem tylnonapędowym. Choć jak pokazały badania, większość właścicieli tego modelu nie zdawała sobie z tego sprawy, myśląc że jeździ autem napędzanym na przód.

Teraz to myślenie życzeniowe posiadaczy Serii 1 spełnia się, bo nowa, trzecia już odsłona kompaktowego BMW, będzie właśnie przednionapędowa. Taki układ pozwoli na obcięcie kosztów i uzyskanie większej przestrzeni w środku. Oczywiście, najmocniejsze odmiany, jak choćby pokazana we Frankfurcie BMW M135i, dostępne będą z napędem na cztery koła.

BMW Serii 1 – nadwozie

Nowe BMW Serii 1 oferowane jest wyłącznie w wersji 5-drzwiowej. Auto oparło się trendowi powiększania każdej nowej generacji aut, bo przy długości 4319 mm jest o pięć milimetrów krótsze niż jego poprzednik. Szerokość (obecnie 1799 mm) zwiększyła się o zaledwie 34 mm, a wysokość (1434 mm) o 13 mm. Rozstaw osi to 2670 mm, jest więc o 20 mm krótszy niż w drugiej generacji.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

BMW Serii 1 (Frankfurt 2019) BMW Serii 1 (Frankfurt 2019)

Z zewnątrz nowe BMW Serii 1 przypomina nieco BMW X2. Wbrew obawom obserwatorów, styliści nie poszli w kierunku pokazanym przez Serię 7 i charakterystyczna dla marki atrapa chłodnicy jest normalnej wielkości, choć w stosunku do poprzednika "nerki" są nieco większe.

Z tyłu mamy z kolei wąskie klosze lamp, kryjące efektowne światła LED. W topowej odmianie M135i, pokazanej jednocześnie z wersją bazową, znajdziemy nieco więcej spoilerów, zmienione zderzaki, a z tyłu dyfuzor i podwójny wydech.

BMW Serii 1 – wnętrze

Producent twierdzi, że nowy kształt nadwozia pozwolił znacząco zwiększyć przestrzeń pasażerską i bagażnik. I tak z tyłu pasażerowie mają o 19 mm więcej miejsca nad głową, o 33 mm przed kolanami i o 13 mm na poziomie ramion. To z jednej strony niewiele, ale w praktyce każdy centymetr jest na wagę złota.

Bagażnik pomieści teraz 380 litrów, co jest wynikiem o 20 litrów lepszym od poprzednika. Po złożeniu oparć dostajemy z kolei możliwość przewiezienia bagażu o objętości 1200 litrów. Znów, jak na auto kompaktowe niewiele, ale w końcu kompakt klasy premium nie służy do wożenia mebli, prawda?

Zobacz także: nowy Land Rover Defender - powrót legendy!

BMW Serii 1 (Frankfurt 2019) BMW Serii 1 (Frankfurt 2019)

W wyposażeniu nowej Serii 1 znajdzie się po raz pierwszy w historii modelu elektrycznie otwierany dach panoramiczny, a kabina obfituje w sprytne schowki i miejsca do przechowywania podręcznych przedmiotów.

System informacyjno-rozrywkowy, z 10,25-calowym ekranem dotykowym, obsługiwany jest przez najnowszy system operacyjny BMW w wersji 7.0. Przed oczami kierowcy znajdzie się tej samej wielkości ekran wirtualnych zegarów, a opcjonalnie dostępny jest wyświetlacz przezierny o przekątnej 9,2 cala.

BMW Serii 1 – silniki

Nowe BMW Serii 1 napędzają 3-cylindrowe i 4-cylindrowe silniki z rodziny BMW EfficientDynamics. Auto debiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema dieslami, o mocy od 116 KM w BMW 116d aż po 306 KM w BMW M135i xDrive.

Jego nowy silnik jest zarazem najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem BMW Group. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW M135i xDrive zaledwie 4,8 s (4,7 s z pakietem M Performance, dostępnym od listopada 2019 r.), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

BMW Serii 1 (Frankfurt 2019) BMW Serii 1 (Frankfurt 2019)

Po raz pierwszy w Serii 1 dostępne są trzy różne rodzaje skrzyni biegów. BMW 116d, BMW 118d oraz BMW 118i wyposażone są standardowo w 6-biegową skrzynię manualną. Nowością jest nowoczesna 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic, dostępna jako opcja w BMW 116d oraz BMW 118i.

Z kolei 8-stopniowa skrzynia Steptronic, dostępna opcjonalnie w BMW 118d i standardowo w BMW 120d xDrive, oraz 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic w BMW M135i xDrive zostały dodatkowo zoptymalizowane pod względem komfortu zmiany biegów i akustyki.

BMW Serii 1 – rynkowy debiut

Trzecia generacja BMW Serii 1 została zaprezentowana szerszej publiczności po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 roku, w ramach nowej platformy prezentacyjnej BMW Group #NEXTGen.

Miejscem targowej premiery nowego BMW Serii 1 jest natomiast rozpoczęty właśnie salon samochodowy IAA we Frankfurcie nad Menem. Wprowadzenie na rynki na całym świecie nastąpi natomiast 28 września 2019 r.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij