BMW Serii 1 to kompaktowy model bawarskiej marki, który zadebiutował 15 lat temu i przez dwie kolejne generacje był samochodem tylnonapędowym. Choć jak pokazały badania, większość właścicieli tego modelu nie zdawała sobie z tego sprawy, myśląc że jeździ autem napędzanym na przód.
Teraz to myślenie życzeniowe posiadaczy Serii 1 spełnia się, bo nowa, trzecia już odsłona kompaktowego BMW, będzie właśnie przednionapędowa. Taki układ pozwoli na obcięcie kosztów i uzyskanie większej przestrzeni w środku. Oczywiście, najmocniejsze odmiany, jak choćby pokazana we Frankfurcie BMW M135i, dostępne będą z napędem na cztery koła.
BMW Serii 1 – nadwozie
Nowe BMW Serii 1 oferowane jest wyłącznie w wersji 5-drzwiowej. Auto oparło się trendowi powiększania każdej nowej generacji aut, bo przy długości 4319 mm jest o pięć milimetrów krótsze niż jego poprzednik. Szerokość (obecnie 1799 mm) zwiększyła się o zaledwie 34 mm, a wysokość (1434 mm) o 13 mm. Rozstaw osi to 2670 mm, jest więc o 20 mm krótszy niż w drugiej generacji.
Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery
Komentarze