BMW Serii 2 Active Tourer – oficjalna premiera i ceny

Sukces pierwszej generacji minivana BMW Serii 2 Active Tourer skłonił szefów marki do przygotowania następcy. Oto nowa „Dwójka” Active Tourer, z dużym grillem i przestronnym wnętrzem.

BMW Serii 2 Active Tourer fot. materiały prasowe
BMW Serii 2 Active Tourer
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Od debiutu w 2014 roku BMW Serii 2 Active Tourer znalazło blisko pół miliona nabywców, co w epoce wszechobecnych SUV-ów jest wynikiem zasługującym na uznanie. Praktyczny minivan zyskał bardziej zwarte i dynamicznie stylizowane nadwozie, z charakterystycznym dla nowych modeli marki dużym grillem.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

BMW Serii 2 Active Tourer – nadwozie

BMW Serii 2 Active Tourerfot. materiały prasowe
BMW Serii 2 Active Tourer

Po premierze nowego BMW Serii 2 Active Tourer wszyscy mówią o wielkich nerkach z przodu. Ale czy rzeczywiście jest tu nad czym debatować? Kwestia gustu. Naszym zdaniem przesady tu nie ma, ale może też zdążyliśmy się do tego widoku przyzwyczaić, patrząc choćby na nową Serię 4? Tak czy inaczej, nowa Seria 2 Active Tourer prezentuje się dobrze, można by rzec, atrakcyjnie.

Z przodu zwężające się ku środkowi lampy dodają pazura, linia boczna z mocnym, unoszącym się ku górze przetłoczeniem u dołu drzwi ma dynamiczny przebieg, zaś tył to atrakcyjnie wyglądające lampy w stylu Serii 3. Całość uzupełniają krótkie zwisy, dodające sylwetce lekkości. Dodajmy, że koła standardowo mają średnicę 16 lub 17 cali, w zależności od poziomu wyposażenia, ale zamówić można także 19-calowe obręcze. Mówiąc o wersjach, dostępne będą m.in. topowe Luxury Line oraz usportowiony M Sport (na zdjęciu poniżej).

BMW Serii 2 Active Tourerfot. materiały prasowe
BMW Serii 2 Active Tourer

BMW Serii 2 Active Tourer – wnętrze

BMW Serii 2 Active Tourerfot. materiały prasowe
BMW Serii 2 Active Tourer

W kabinie powiew nowoczesności. W oczy rzuca się kokpit zapożyczony z nowego elektrycznego BMW iX. Mowa o zakrzywionych ekranach, z których jeden ma przekątną 10,25 cala i obsługuje wirtualne zegary, zaś drugi to 10,7-calowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego, który oczywiście obsługuje łączność Apple CarPlay i Android Auto. Całość działa natomiast na bazie systemu operacyjnego BMW Operating System 8, który zapewnia usługi „inteligentnego osobistego asystenta” obsługiwanego także głosowo, czy też łączność 5G.

BMW Serii 2 Active Tourerfot. materiały prasowe
BMW Serii 2 Active Tourer

Uwagę zwraca poza tym „pływający” podłokietnik, na którym znajduje się kilka istotnych przycisków, dźwigni i pokręteł, w tym m.in. przełącznik zmiany biegów, włącznik świateł awaryjnych, podstawowa obsługa systemu multimedialnego czy włącznik kamery parkowania. Całość miejsca pracy kierowcy ma zdecydowanie nowoczesny design i na nudę nie możemy tu narzekać.

REKLAMA

REKLAMA

Ale ponieważ Active Tourer oznacza przestrzeń, musimy wspomnieć o jej zagospodarowaniu. I tak, tylne fotele można przesuwać w zakresie 130 mm, co pomaga zwiększyć bagażnik o 90 litrów, choć oczywiście kosztem komfortu pasażerów. Maksymalnie auto przewiezie w bagażniku do 470 litrów, chyba że złoży się tylną kanapę, wówczas liczba ta wzrasta do 1455 litrów. Przy czym te wartości odpowiadają wersjom 218i oraz 218d. Mocniejsze warianty 220i oeaz 223i przewiozą nieco mniej – do 415 litrów lub 1405 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

BMW Serii 2 Active Tourerfot. materiały prasowe
BMW Serii 2 Active Tourer

BMW Serii 2 Active Tourer – silniki i napęd

Gama układów napędowych wzbogaci się latem 2022 o dwa modele hybrydowe plug-in, które po raz pierwszy będą wyposażone w technologię BMW eDrive piątej generacji. Do tego czasu trzeba zadowolić się co najwyżej wsparciem technologii mild hybrid z 48-woltową instalacją elektryczną i zintegrowanym ze skrzynią biegów niewielkim silnikiem elektrycznym.

Wersja 218i to 1,5-litrowy, trzycylindrowy silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 230 Nm, które pozwalają przyspieszyć do setki w równych 9 sekund i rozpędzić się do 214 km/h. Model 220i korzysta z tego samego silnika, ale wzmocnionego do 156 KM i 240 Nm, co skraca czas sprintu do setki do 8,1 s i pozwala rozpędzić się do 221 km/h.

Jest jeszcze wariant 223i z 2-litrowym silnikiem o czterech cylindrach. Tu moc sięga 204 KM, a moment obrotowy 320 Nm. Sprint do setki trwa równo 7 sekund, a maksymalna prędkość sięga 241 km/h.

BMW Serii 2 Active Tourerfot. materiały prasowe
BMW Serii 2 Active Tourer

REKLAMA

W czasie, kiedy diesle odchodzą w niebyt, BMW wciąż pokłada w tym rodzaju napędu nadzieję. I słusznie, bo to efektywne i oszczędne silniki, które przy obecnych systemach oczyszczania spalin emitują naprawdę niewiele szkodliwych substancji. Wracając jednak do tematu. Wersja 218d napędzana jest 2-litrowym turbodieslem o mocy 150 KM i momencie obrotowym 360 Nm. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 220 km/h.

Wszystkie wymienione wersje korzystają z 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej, a warianty 220i oraz 223i dodatkowo otrzymują wspomniany silnik elektryczny, zintegrowany ze skrzynią biegów, w formie systemu miękkiej hybrydy. Ów elektryczny motor służy także do wsparcia napędu, dając chwilowy zastrzyk 19 KM.

BMW Serii 2 Active Tourer – ceny

Ceny BMW Serii 2 Active Tourer:

  • 218i – cena od 137 000 złotych
  • 220i – cena od 144 999 złotych
  • 223i – cena od 157 000 złotych
  • 218d – cena od 150 999 złotych

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA