BMW Serii 2 Coupe przed premierą

Nowe BMW Serii 2 Coupe jest na ostatniej prostej przed oficjalną premierą. W końcowej fazie testów dostrajane jest zawieszenie i napęd. Nie gdzie indziej, jak na Północnej Pętli Nurburgringu.

BMW Serii 2 Coupe - zapowiedź fot. materiały prasowe
BMW Serii 2 Coupe - zapowiedź
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Nowa odsłona BMW Serii 2 Coupe wciąż pokryta jest grubą warstwą kamuflażu, ale nie wygląd jest tu najważniejszy. Wiemy przecież, jak z grubsza wyglądać będzie to auto – zapewne z przodu nie uniknie podobieństwa do Serii 2 Gran Coupe, za to sylwetka wciąż będzie tym samym zgrabnym coupe, które znamy od lat.

REKLAMA

Niewątpliwe zalety nowego BMW serii 2 Coupe to między innymi napęd na tylne koła, mocny sześciocylindrowy silnik, zrównoważony rozkład masy na osie w proporcjach niemal 50:50, wyjątkowo sztywna karoseria i układ jezdny konsekwentnie zaprojektowany pod kątem zwinności i dynamiki.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

BMW M240i – w oczekiwaniu na M2

Nowe BMW Serii 2 Coupé w topowym wariancie BMW M240i xDrive Coupé wyposażone jest w mocny, 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo. Chętnie wchodząca na obroty jednostka generuje maksymalną moc 374 KM i oferowana jest w połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic. Model BMW M przenosi moc na drogę za pośrednictwem inteligentnego napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Przeniesienie większej części napędu na tył zapewnia typową dla BMW radość z jazdy, dzięki adaptacyjnemu rozdziałowi napędu również w niesprzyjających warunkach drogowych i pogodowych.

Obecnie układ jezdny dostrajany jest na torze Nürburgring, dającym możliwość dopracowania napędu na wszystkie koła ze sportowym mechanizmem różnicowym M tylnej osi. W pełni adaptacyjna blokada sterowana przez silniczek elektryczny optymalizuje trakcję i stabilność jazdy nowego BMW Serii 2 Coupé w zakrętach. Odpowiednio dozowany rozdział napędu pomiędzy tylnymi kołami umożliwia znacznie większe przyspieszenia poprzeczne, a także wyraźny wzrost dynamiki podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu.

Co jeszcze wiemy o nowym BMW Serii 2 Coupe? Otóż, niezależnie od silnika, wszystkie warianty mają bardziej sztywną strukturę karoserii. Statyczna sztywność skrętna została zwiększona o około 12 procent w stosunku do poprzedniego modelu, między innymi dzięki zastosowaniu wzmocnień w tylnej części pojazdu. Co więcej, konstrukcja ma znacznie zwiększony rozstaw kół na przedniej i tylnej osi, co skutecznie redukuje przechyły nadwozia i wahania obciążeń kół przy sportowym pokonywaniu zakrętów.

Wszystkie warianty modelowe nowego BMW Serii 2 Coupé są również standardowo wyposażone w amortyzatory zależne od skoku. Ich czuła reakcja na niewielkie nierówności drogi zapewnia komfortową kompensację drgań. Podczas jazdy po dużych wybojach ruchy nadwozia są redukowane przez odpowiednio większe siły tłumienia.

Więcej o nowym BMW 2 Coupe dowiemy się w nadchodzących tygodniach. Póki co musimy zadowolić się tym, co pokazał producent. W galerii zobaczycie zdjęcia wciąż mocno zamaskowanego samochodu.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA