[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

BMW Serii 5 po face liftingu

BMW Serii 5 przeszło gruntowny face lifting. Samochód zmienił się nieco z zewnątrz, ale więcej nowości znajdziemy w kabinie i pod maską.

BMW Serii 5 face lifting 2020 BMW Serii 5 face lifting 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Premiera BMW Serii 5 po face liftingu odbyła się dziś rano, podczas transmisji online. Zobaczyliśmy w jej trakcie ładnie skrojoną limuzynę, która zyskała bardziej wyrazisty wygląd, a do tego sporo nowych technologii i pełną elektryfikację napędów. Ale po kolei.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

BMW Serii 5 – stylistyka i wnętrze

Zgodnie z tym, co widzieliśmy wcześniej na zdjęciach szpiegowskich, odświeżona Seria 5 pozostała przy rozsądnym rozmiarze „nerek”. Tutaj nowy trend, stosowany już w innych modelach BMW, jeszcze nie dotarł. I dobrze, bo lekki retusz obecnego grilla, wraz z wysmuklonymi lampami – LED-owymi lub laserowymi – dodał limuzynie wyrazistego charakteru.

Modyfikacje objęły ponadto zderzak i mocniej zróżnicowały wersję Luxury od tej z pakietem M Sport. Co ciekawe, nadwozie wydłużono o 21 mm, ale bez wpływu na przestrzeń w środku. Kończąc temat zmian zewnętrznych, dodajmy nowe lampy tylne, trapezoidalne końcówki wydechu oraz nowe wzory felg.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W kabinie bez rewolucji, jeśli chodzi o stylistykę. Za to nowości dotyczą zastosowanych systemów i technologii. Wszystkie wersje BMW Serii 5 pojawią się w sprzedaży z ekranem o przekątnej 12,3 cala, a także łącznością Apple CarPlay oraz Android Auto. Obsługą od strony informatycznej zajmie się nowy system BMW Operating System 7, który m.in. lepiej rozpoznawać będzie mowę potoczną do wydawania poleceń głosowych.

Więcej opcji zaoferuje nawigacja BMW Maps. Rozbudowany został również pakiet systemów wspierających kierowcę, dodając m.in. tryb wideorejestratora, znany choćby z BMW Serii 7. Pojawi się też opcja BMW eDrive Zone, będąca standardem modeli plug-in hybrid, która automatycznie przełącza napęd na elektryczny, kiedy samochód wjedzie w miejską „zieloną strefę”.

REKLAMA

REKLAMA

BMW Serii 5 – napęd i silniki

Podczas prezentacji sporo słyszeliśmy o elektryfikacji napędów. I tak, teraz każda wersja silnikowa otrzyma co najmniej układ mild hybrid, wykorzystujący instalację 48V i nieduży silnik elektryczny o mocy 11 KM, zastępujący rozrusznik. Poza tym w ofercie są też napędy plug-in hybrid.

Wśród modeli PHEV wymienić trzeba wersję 530e. Połączenie 2-litrowego, czterocylindrowego silnika i motoru elektrycznego daje łączną moc 292 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na sprint do „setki” w 5,9 sekundy, dając zasięg w trybie elektrycznym do 67 km w wersji napędzanej na jedną oś.

Drugi z napędów PHEV to wersja 545e. Tutaj pracuje sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów, który wspólnie z silnikiem elektrycznym oferuje moc 394 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,7 sekundy, a zasięg w trybie elektrycznym to 57 km.

Pozostałe silniki – 4- oraz 6-cylindrowe, otrzymały wspomniany system mild hybrid. W ofercie dostępne będą wersje:

benzynowe

  • 520i (2.0 l, 184 KM, 290 Nm, 7,9 s do 100 km/h)
  • 530i (2.0 l, 252 KM, 350 Nm, 6,4 s do 100 km/h)
  • 540i (3.0 l, 333 KM, 450 Nm, 5,2 s do 100 km/h)
  • M550i (4.4 l, V8, 530 KM, 750 Nm, 3,8 s do 100 km/h)

wysokoprężne

  • 520d (2.0 l, 190 KM, 400 Nm, 7,2 s do 100 km/h)
  • 530d (3.0 l, 286 KM, 650 Nm, 5,6 s do 100 km/h)
  • 540d (3.0 l, 340 KM, 700 Nm, 4,6 s do 100 km/h)

Nowe BMW Serii 5 w wersji po face liftingu pojawi się w sprzedaży na przełomie lata i jesieni. Bliżej daty premiery poznamy polskie ceny.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA