[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

BMW Serii 7 po face liftingu

BMW Serii 7 przeszło solidny face lifting. W oczy rzuca się potężnych rozmiarów grill. Wraca też silnik V12.

BMW Serii 7 2019 BMW Serii 7 2019

Odświeżenie BMW Serii 7 było przez wielu bardzo oczekiwanym zabiegiem, bo obecny model zdążył się już delikatnie zestarzeć. Nikt nie spodziewał się jednak aż takich zmian w stylistyce. Tak, chodzi o potężnych rozmiarów grill.

Trzeba przyznać, że BMW Serii 7 „ma czym oddychać”. Charakterystyczne dla marki „nerki” są aż o 40 proc. większe niż w dotychczasowym modelu, a przecież i tam nie były specjalnie małe. Jak czytamy w komunikacie prasowym, chodziło tu głównie o zwiększenie prestiżu. No cóż, zapewne chodzi o ukłon w stronę klientów w Chinach, dla których wielkość chromowanego grilla rzeczywiście świadczy o statusie tak majątkowym, jak i społecznym. A tamtejszy rynek jest dla BMW bardzo ważny.

Zobacz także: BMW X7 - znamy polskie ceny

BMW Serii 7 - stylistyka

Wróćmy jednak do sedna. Nowe BMW Serii 7 zostało przeprojektowane tak, by było bardziej spójne z innymi nowymi modelami marki. Poza wspomnianym rozrośniętym grillem mamy tu też podniesioną o 5 cm linię przodu.

Zmodyfikowane reflektory są z kolei są węższe niż w poprzednim modelu, co dodatkowo wzmacnia efekt potężnego grilla. BMW mówi nawet o celowym stylistycznym kontraście w tej kwestii. Z tyłu natomiast pojawiła się modna ostatnio listwa świetlna, łącząca klosze lamp. Te ostatnie mają teraz ciekawy, trójwymiarowy kształt.

BMW Serii 7 2019

Podobnie jak wcześniej, nowe BMW Serii 7 będzie oferowane w dwóch wersjach rozstawu osi, z czego odmiana przedłużona ma o 14 cm większy odstęp między nimi. Tak czy inaczej, „siódemka” po face liftingu urosła o 2,2 cm w obu wersjach, osiągając długość całkowitą 5 120 mm dla wersji krótszej i 5 260 mm dla wersji LWB.

Zobacz także: BMW Z4 - wielki powrót roadstera

REKLAMA

BMW Serii 7 - wnętrze

W kabinie zmiany są kosmetyczne. Inżynierowie skupili się na dalszym wyciszeniu wnętrza, modyfikując okolice tylnych nadkoli, słupków B i mocowań tylnych pasów bezpieczeństwa, a także montując nieco grubsze szyby boczne.

Nowe jest też koło kierownicy wielofunkcyjnej. System informacyjno-rozrywkowy oparty jest na najnowszej wersji systemu operacyjnego BMW Operating System 7.0. Składa się z 12,3-calowego wyświetlacza w miejscu zegarów oraz 10,25-calowego monitora dotykowego na środku deski rozdzielczej.

Przy oparciach przednich foteli zamontować można teraz parę 10-calowych ekranów FullHD, z obsługą dotykową i odtwarzaczem Blu-ray. Tę opcję szczególnie docenią rodzice, których dzieci potrzebują rozrywki w podróży.

BMW Serii 7 2019

REKLAMA

BMW Serii 7 – silniki i napęd

Na koniec napęd. Jak wspomnieliśmy na wstępie, do oferty powraca topowy silnik V12 o pojemności 6,6 litra, który w modelu M760Li xDrive ma moc 585 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Tak potężna moc pozwala na rozpędzenie limuzyny od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 305 km/h.

Gama silników zawierać będzie też nieco mniejszą jednostkę V8 o pojemności 4,4 litra, znany z Serii 8. Generuje on moc 530 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Obsłuży wersje 750i xDrive oraz 750Li xDrive.

BMW Serii 7 2019

Dużym wydarzeniem będzie też pojawienie się odmiany hybrydowej 745e, która połączy silnik elektryczny z jednostką benzynową. Ale nie będzie to motor czterocylindrowy. Jak na topową limuzynę przystało, pod maską znajdzie się rzędowa szóstka. Łączna moc sięgnie 394 KM, a maksymalny moment obrotowy wyniesie 600 Nm. Po pełnym naładowaniu baterii ta hybryda plug-in pokona do 58 km na samym prądzie.

To nie koniec, bo w Europie klienci wybrać będą jeszcze mogli silniki Diesla w trzech wariantach – 730d, 740d i 750d. Wszystkie trzy oparte będą na 3-litrowej rzędowej szóstce, a ich parametry to, odpowiednio, 265 KM i 620 Nm, 320 KM i 680 Nm oraz 400 KM i 760 Nm.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 141 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij