BMW X1 – nadwozie i wnętrze
Nowe BMW X1 wygląda naprawdę ładnie. Najmniejszy w gamie SUV nie jest już wcale taki mały, bo w nowej odsłonie ma nieco większe wymiary. Mierzy 4500 mm długości, do tego jest szeroki na 1845 mm i wysoki na 1642 mm. To więcej o odpowiednio 53 mm, 24 mm i 44 mm. Ale nie tylko to, bo urósł również rozstaw osi – z 2670 mm do 2692 mm. Przekłada się to na większą przestrzeń w kabinie, ale w ogóle auto, za sprawą bardziej masywnego designu, wygląda na znacznie większe, niż jest w rzeczywistości.

W kabinie bez rewolucji, choć jest kilka nowości. W oczy rzuca się duży zestaw ekranów, ukrytych pod zakrzywioną powierzchnią. Mają przekątną 10,25 cala oraz 10,7 cala, zatem są nieco mniejsze od tych, które niedawno zostały zaprezentowane przy okazji face liftingu BMW Serii 3.

Uwagę zwraca umiejscowienie kratek nawiewu, z jedną zlokalizowaną pod ekranem i podwójną przed pasażerem, w jednej długiej linii między poduszką powietrzną a schowkiem. Ciekawie prezentuje się też konsola środkowa, z wiszącym podłokietnikiem, na końcu którego znalazły się przyciski, pokrętło regulacji głośności oraz przełącznik skrzyni biegów.

Nie można nie wspomnieć o ukłonie w stronę technologii, jak wykorzystanie asystenta głosowego, map z rozszerzoną rzeczywistością, aktualizacjami online, a nawet kamerą monitorującą wnętrze samochodu, pozwalającą na przykład na robienie selfie.
BMW X1 – silniki i napędy
Europejska gama BMW X1 obejmuje zelektryfikowane silniki spalinowe, w tym benzynowe i Diesla, a także elektryczny model iX1. Zacznijmy jednak od podstaw, bo gamę otwiera wersja oznaczona sDrive18i z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, mocy 136 KM i momencie obrotowym 230 Nm. Z takim zapasem przyspieszenie do setki potrwa 9,2 s, a maksymalna prędkość to 208 km/h.
Kolejny jest xDrive23i, z czterocylindrowym motorem o pojemności 2 litrów i mocy 204 KM, który dzięki wsparciu 19-konnego elektrycznego silnika w ramach miękkiej hybrydy daje systemową moc 218 KM. Moment obrotowy 360 Nm pozwoli przyspieszyć do setki w 7,1 s i maksymalnie rozpędzić się do 233 km/h.
Wspomnieliśmy też o dieslach. Te mają po dwa litry pojemności, przy czym podstawowy sDrive18d generuje 150 KM i 360 Nm, rozpędzając SUV-a do setki w 8,9 s i maksymalnie jadąc 210 km/h, a mocniejszy wariant xDrive23d korzysta z elektrycznego wsparcia, dając łącznie 211 KM i 411 Nm. Rozpędzanie kończy się przy 225 km/h, a pierwszych 100 km/h osiągane jest po 7,4 sekundy.
