[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

BMW X1 xDrive25e. Hybryda plug-in

BMW zaprezentowało niedawno odświeżoną wersję swojego bazowego SUV-a X1. Teraz do oferty dołącza odmiana z napędem hybrydowym typu plug-in.

BMW X1 xDrive25e BMW X1 xDrive25e
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 141 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

O przeprowadzonym niedawno face liftingu BMW X1 pisaliśmy na naszych łamach już pod koniec maja. Auto z zewnątrz zmieniło się nieznacznie, za to pod maskę trafił napęd hybrydowy. I o tym napędzie wiemy już znacznie więcej, niż w chwili debiutu.

BMW X1 – nadwozie i wnętrze

Przypomnijmy na początek co się zmieniło w odświeżonym BMW X1. Z przodu najbardziej zauważalną nowością jest powiększony grill. Na szczęście nie uczyniono tego w takiej skali, jak choćby w przypadku BMW X7. Flagowy SUV jest jednak przecież o kilka rozmiarów większy od X1.

Wprawne oko zauważy jeszcze nowy zderzak oraz chromowane połączenie obu „nerek” grilla. Z tyłu BMW X1 zmian jest natomiast jeszcze mniej, bo właściwie nowe są wypełnienia kloszy lamp i sposób malowania dolnej części zderzaka.

Zajrzyjmy jeszcze do środka. Tutaj producent zamontował nowy ekran centralnego wyświetlacza systemu informacyjno-rozrywkowego. W najdroższej wersji ma on przekątną 10,25 cala, w podstawowej, bez nawigacji, symboliczne 6,5 cala. Ponadto dostępne są nowe wzory i kolory tapicerki oraz podświetlenia ambientowego.

Zobacz także: jak kierowcy unikają płacenia kar i mandatów?

REKLAMA

REKLAMA

BMW X1 xDrive25e BMW X1 xDrive25e

BMW X1 – napęd hybrydowy

Przechodzimy zatem do największej nowości, czyli napędu hybrydowego plug-in, o oznaczeniu BMW X1 xDrive25e. Jego debiut rynkowy zaplanowany jest na przyszły rok, ale już teraz producent podał nam więcej szczegółów.

Napęd wyposażony jest w najnowszą technologię akumulatorową, jaka jest obecnie dostępna w BMW. To czwarta generacja baterii, która w modelu X1 xDrive25e będzie dysponować pojemnością 9,7 kWh.

Taki zapas energii pozwoli bawarskiej hybrydzie typu plug-in pokonać średnio 57 kilometrów na samym napędzie elektrycznym, według normy WLTP. Producent podaje jeszcze średnie zużycie paliwa hybrydy, które wynieść ma 2,0 l/100 km.

Wiemy też, że pełne ładowanie baterii z użyciem oferowanego przez BMW wallboxa, czyli naściennej domowej ładowarki, zająć ma około 3,5 godziny. Oczywiście uzupełnianie zapasu energii można prowadzić z użyciem zwykłego gniazdka, ale trzeba dać więcej czasu na pełne naładowanie.

Zobacz także: trzy tysiące nowych BMW i Mini gnije na parkingu

REKLAMA

BMW X1 xDrive25e BMW X1 xDrive25e

Jeśli chodzi o parametry jednostki napędowej, to producent opracował połączenie 1,5-litrowego, trzycylindrowego silnika benzynowego, który generuje moc 125 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego, z silnikiem elektrycznym.

Ten drugi ma moc 95 KM i moment obrotowy na poziomie 165 Nm. O ile motor spalinowy przenosi siły napędowe na koła przedniej osi, za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów, tak jednostka elektryczna przenosi moc na tył poprzez skrzynię o jednym przełożeniu.

Łączna moc systemowa układu hybrydowego sięga 220 KM, a maksymalny moment obrotowy to 385 Nm. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie siedmiu sekund i rozpędzić się maksymalnie do prędkości 192 km/h.

Model hybrydowy BMW X1 xDrive25e pojawi się w sprzedaży w 2020 roku. Ceny obowiązujące na polskim rynku poznamy bliżej tej daty.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij