[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

BMW X2 xDrive25e. Hybryda plug-in

Do zaprezentowanego pod koniec 2019 roku BMW X1 xDrive25e dołącza właśnie kolejne hybryda plug in na bazie modelu X2. Oto BMW X2 xDrive25e.

BMW X1 i X2 w wersji xDrive25e BMW X1 i X2 w wersji xDrive25e
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 191 100 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

BMW prowadzi obecnie szeroko zakrojoną akcję elektryfikowania napędów swoich modeli. Po niedawnym debiucie BMW X1 xDrive25e, czyli hybrydy plug-in ładowanej z gniazdka, teraz światło dzienne ujrzało BMW X2 xDrive25e.

BMW X2 xDrive25e – napęd

Oba modele łączy sporo rozwiązań konstrukcyjnych, ale przede wszystkim wspólny dla nich jest napęd. Hybrydowy typu plug-in. Napęd wyposażony jest w najnowszą technologię akumulatorową, jaka jest obecnie dostępna w BMW. To czwarta generacja baterii, która w modelu X2 xDrive25e będzie dysponować pojemnością 9,7 kWh.

Taki zapas energii pozwoli bawarskiej hybrydzie typu plug-in pokonać średnio 57 kilometrów na samym napędzie elektrycznym, według normy WLTP. Producent podaje jeszcze średnie zużycie paliwa hybrydy, które wynieść ma około 2 l/100 km.

Wiemy też, że pełne ładowanie baterii z użyciem oferowanego przez BMW wallboxa, czyli naściennej domowej ładowarki, zająć ma około 3,2 godziny przy ładowaniu do pełna lub 2,4 godziny, jeśli uzupełniamy zapas do poziomu 80 proc.

Oczywiście ładowanie można prowadzić z użyciem zwykłego gniazdka, ale trzeba dać więcej czasu na pełne naładowanie. Producent wspomina o czasie około 5 godzin.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

REKLAMA

BMW X1 i X2 w wersji xDrive25e BMW X1 i X2 w wersji xDrive25e

BMW X2 xDrive25e – silnik i osiągi

Hybrydowy układ zamontowany w BMW X2 xDrive25e to połączenie 1,5-litrowego, trzycylindrowego silnika benzynowego, który generuje moc 125 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego, z silnikiem elektrycznym.

Ten drugi ma moc 95 KM i moment obrotowy na poziomie 165 Nm. O ile motor spalinowy przenosi siły napędowe na koła przedniej osi, za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów, tak jednostka elektryczna przenosi moc na tył poprzez skrzynię o jednym przełożeniu.

Łączna moc systemowa układu hybrydowego sięga 220 KM, a maksymalny moment obrotowy to 385 Nm. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do prędkości 195 km/h.

Zobacz także: Volvo XC60 T8 Twin Engine - mocne i prestiżowe

REKLAMA

BMW X1 i X2 w wersji xDrive25e BMW X1 i X2 w wersji xDrive25e

BMW i hybrydy – ambitne plany

Ofensywa modeli BMW Group nabiera rozmachu w obszarze modeli hybrydowych plug-in. Aktualna oferta obejmuje:

  • MINI Cooper SE Countryman,
  • BMW 225xe Active Tourer,
  • BMW serii 3,
  • BMW serii 5,
  • BMW serii 7.

W przyszłości dostępne będą również cztery modele BMW X z napędem hybrydowym plug-in.

BMW Group zakłada, że do końca 2021 roku wprowadzi na drogi ponad milion samochodów z napędem zelektryfikowanym. Do 2021 roku 25 procent pojazdów sprzedawanych przez BMW Group w Europie będzie wyposażonych w napęd elektryczny.

Do 2025 r. liczba ta ma osiągnąć 33 procent, a do 2030 r. 50 procent. Producent planuje do 2023 roku rozszerzyć swoją ofertę o kolejne 25 pojazdów zelektryfikowanych.

Modele hybrydowe BMW X1 oraz BMW X2 z napędem xDrive25e pojawią się w sprzedaży w 2020 roku. Ceny obowiązujące na polskim rynku poznamy bliżej premiery.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA