[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

BMW X3 M i X4 M. Ponad 500 KM w SUV-ach

BMW zaprezentowało światu topową wersję dwóch swoich SUV-ów. Oto BMW X3 M oraz BMW X4 M.

BMW X3 M i X4 M BMW X3 M i X4 M

Nowa generacja BMW X3 zadebiutowała dwa lata temu, a BMW X4 ujrzał światło dzienne rok temu. Teraz przyszedł czas na premierę ich najbardziej podrasowanych wersji, jakie wyjść mogą z fabryki – oznaczonych „magiczną” literą M.

Oba modele – zarówno BMW X3 M, jak i BMW X4 M – do produkcji wejdą w kwietniu, niedługo po debiucie na salonie samochodowym w Genewie. Już teraz jednak poznaliśmy ich podstawowe dane. A te są imponujące.

BMW X3 M

BMW X3 M i X4 M - silnik i napęd

Do napędu obu topowych modeli służy ten sam silnik. Mowa o sześciocylindrowych jednostkach twin turbo, które z trzech litrów pojemności skokowej generują maksymalną moc 479 koni mechanicznych i 598 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Napęd przenoszony jest na cztery koła, z lekką przewagą tylnej osi, za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni M Steptronic. Oba SUV-y rozpędzają się od 0 do 96 km/h w czasie 4,1 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 280 km/h.

BMW X4 M

Ale to nie koniec rewelacji, bowiem spece z BMW M GmbH przygotowali coś dla najbardziej wybrednych fanów dużej mocy. Mowa o BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition. Z tym pakietem auta mają moc sięgającą 510 koni mechanicznych, przy tym samym momencie obrotowym – 598 Nm.

Jak przyrost mocy wpływa na osiągi? Nieznacznie, ale zauważalnie. Sprint od 0 do 96 km/h trwa o jedną dziesiątą sekundy krócej, spadając do 4 sekund, a maksymalna prędkość sięgnąć może 284 km/h.

Zobacz także: BMW Serii 7 po face liftingu

REKLAMA

BMW X3 M i X4 M – pozostałe zmiany

Jak przystało na modele sygnowane logo BMW M, wszystkie wymienione wyżej wersje zostały podrasowane nie tylko pod maską. Zmiany obejmują także zawieszenie przednie i tylne, będące autorskim projektem BMW M. Wzmocniono i usztywniono także konstrukcję podwozia.

Wszystkie modele wyposażono w aktywną blokadę mechanizmu różnicowego Active M Differential oraz adaptacyjne zawieszenie Adaptive M Suspension. Układ kierowniczy M Servotronic ma zmienną siłę wspomagania.

Dużą moc trzeba okiełznać, a każde przyspieszenie musi zakończyć się hamowaniem. O skuteczność tego drugiego dba wzmocniony układ hamulcowy z nawiercanymi i wentylowanymi tarczami o średnicy 395 mm z przodu i 370 mm z tyłu.

BMW X4 M

REKLAMA

BMW X3 M i X4 M – wygląd

Najmniej efektowne z tego wszystkiego są modyfikacje stylistyczne. Dla odróżnienia obu wersji od modeli X3 M40i i X4 M40i mają one czarny grill, większe wloty powietrza i zmodyfikowane zderzaki. Z tyłu znajdziemy zmieniony dyfuzor i poczwórne zakończenie układu wydechowego.

Dostępne są dodatkowe elementy, jak aerodynamiczne osłony lusterek, części lakierowane w kolorze nadwozia czy 20-calowe koła, a dla modeli Competition 21-calowe. Ta druga, mocniejsza odmiana, ma dodatkowo wydech M Sport z czarnymi, chromowanymi końcówkami.

BMW X3 M

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 206 700 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij