BMW X3 i X4 po face liftingu

BMW odświeżyło ofertę modeli X3 i X4, które oprócz stylistycznego retuszu nadwozia zyskują nowe wnętrze, rodem z Serii 4.

BMW X4 facelift 2021 fot. materiały prasowe
BMW X4 facelift 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 150 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

BMW X3 i X4 po face liftingu mają powiększony grill. Ale spokojnie, styliści nie poszli tak daleko, jak choćby w Serii 4 i charakterystyczne dla marki „nerki” są większe o zaledwie jeden rozmiar, a do tego mają jednoczęściową ramę. Przy tym warto zauważyć, że BMW X4 przejęło przód od modelu X3. Oprócz tego oba modele mają nowe reflektory diodowe, węższe o około 10 mm, które za dopłatą oferowane są w wersji matrycowej lub nawet laserowej z zasięgiem do 650 metrów.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Czujne oko zauważy też nowe lampy tylne, które są w pełni diodowe i w przypadku modelu X3 mają trójwymiarowy wzór, jak to nazwano w komunikacie prasowym, „szczypiec”. Tył X4 jest bardziej konwencjonalny, choć nie brakuje w nim odważnych linii i muskularnego zderzaka.

BMW X3 facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW X3 facelift 2021

Co poza tym? Łącznie jedenaście standardowych kolorów do BMW X3, w tym nowy szary metalizowany Skyscraper, a w pakiecie sportowym M metalizowany szary Brooklyn M oraz lakiery BMW Individual w kolorze czerwonego awenturynu i niebieskiego tanzanitu. Z kolei wyłącznie do BMW X4 dostępny jest nowy lakier metalizowany w kolorze czerwieni Piemontu, a do obu modeli dostępne są po raz pierwszy liczne lakiery specjalne BMW Individual, w tym także lakiery matowe, m.in. także metalizowany Frozen Deep Grey.

BMW X4 facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW X4 facelift 2021

BMW X3 i X4 – wnętrze

BMW X3 facelift 2021fot. materiały prasowe
BMW X3 facelift 2021

W kabinie nowego X3 i X4 jak w domu poczują się właściciele nowej Serii 4, bowiem z tego modelu zaczerpnięta została konsola środkowa, z panelem sterowania do kontrolera BMW iDrive, dźwignią zmiany biegów, przyciskiem uruchamiania silnika, przyciskami start/stop, elektrycznym hamulcem postojowym, wspomaganiem zjazdu ze wzniesień i funkcjami jezdnymi. Dotykowy wyświetlacz centralny o przekątnej ekranu 10,25 cala jest teraz w wyposażeniu standardowym, a jako opcja dostępna jest wersja wyświetlacza dotykowego o przekątnej 12,3 cala.

REKLAMA

REKLAMA

BMW X3 i X4 – silniki

Po trzech silnikach wysokoprężnych, trzy silniki benzynowe mają teraz również 48-woltową technologię mild hybrid, w której 48-woltowy alternator odwracalny z elektrycznym doładowaniem rzędu 8 kW (11 KM) zapewnia lepsze osiągi przy równocześnie niższym zużyciu paliwa. Do tego dochodzi BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in. W sumie zakres mocy waha się od 184 KM do 360 KM.

Napęd na wszystkie koła BMW xDrive i 8-stopniowa skrzynia Steptronic w wyposażeniu standardowym, BMW X3 M40i i BMW X3 M40d, a także wszystkie BMW X4 są wyposażone fabrycznie w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic z łopatkami zmiany biegów i Launch Control.

Warianty modelowe na początku sprzedaży:

  • X3/X4 xDrive20i - 184 KM i 300 Nm
  • X3/X4 xDrive30i - 245 KM i 350 Nm
  • X3/X4 M40i - 360 KM i 500 Nm
  • X3 xDrive30e (plug-in) - 292 KM i 420 Nm
  • X3/X4 xDrive20d - 190 KM i 400 Nm
  • X3/X4 xDrive30d - 286 KM i 650 Nm
  • X3/X4 M40d - 340 KM i 700 Nm

Nowe BMW X3 i nowe BMW X4 będą świętować swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Chengdu w Chinach (od 27 sierpnia do 5 września), a europejska premiera będzie miała miejsce na targach IAA w Monachium (7–12 września). Po rozpoczęciu produkcji w zakładzie Spartanburg (USA) w sierpniu 2021 r. rozpocznie się wprowadzenie na rynek.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA